کد خبر:149553
پ
بررسی پرونده ای به وسعت تمام مردم ایران بعلاوه ۴ نفر- (قسمت5)

فساد در زنجیره تامین نان از تمامی فسادهای ۴۰ ساله اخیر بزرگتر و خانمان برانداز است(قسمت ۵)

یادداشت مدیر مسئول: لطفاً گزارشی از میزان بودجه و دستگاه‌های تحمیلی پوز و نارضایتی نانوایان، کیفیت نان‌ها و نارضایتی مردم و میزان پیچیدگی خرید نان در ایران و مصرف آرد بدهید و میزان شکایات را از سازمان تعزیرات بخواهید و به آمار خود اضافه کنید تا مشخص شود که این طرح تا چه حد شکست […]

یادداشت مدیر مسئول: لطفاً گزارشی از میزان بودجه و دستگاه‌های تحمیلی پوز و نارضایتی نانوایان، کیفیت نان‌ها و نارضایتی مردم و میزان پیچیدگی خرید نان در ایران و مصرف آرد بدهید و میزان شکایات را از سازمان تعزیرات بخواهید و به آمار خود اضافه کنید تا مشخص شود که این طرح تا چه حد شکست خورده و ناکارآمد است!! باور کنید که بوق را از دهان گشادش می‌زنید. از پول بیت المال هزینه می‌کنید و یقیناً اگر برای ملت نان نشود که نشده است، برای مجریان فراتر از آب و نان شده است.نه سن و سالتان نه کاهلی و تنبلی و شهوت قدرت و صندلی که در وجود مبارک خودتان و همکاران محترمتان متبلور شده است هیچکدام اجازه نمی دهد که حداقل تجربه های موجود کشور را مطالعه کنید. صنایع شیر و لبنیات پاستوریزه کشور در دهه ۷۰ ، تمامی این مسیرهای غلط شما را پشت سر گذاشته و همه مردم شاهد ناکارآمدی سبک کمونیستی و اقتصاد دولتی و سامانه های مچ بگیری و دخالت در زندگی شخصی مردم را هنوز در یاد دارند. آقای وزیر، هیچ ایرانی از افکار کوچک شما و مشاورانتان که با چهره خندان در حرم شاهچراغ خبر میدهید: منبعد، دولت میداند چه کسی چند قرص نان خورده است، خوشخال نگردید بلکه بر تقدیر خود گریستیم.شما طرح آزادسازی ارز دولتی را به انحراف کشاندید و نه تنها هزینه‌ها را کاهش ندادید که اضافه نیز نمودید. مردم نمی‌خواهند که شما حساب قرص نانشان را داشته باشید و اصلاً تمایل ندارند که نانشان و قوتشان دست دولت باشد.اکثر قریب به اتفاق مردم در دانشگاه امام صادق (ع) درس نخواندند که تمام آرزوی اکثر فارغ التحصیلانش این باشد که نان خور دولت شوند. عجب که بدان افتخار نیز می‌کنید در حالی که نتیجه مدیریت دولتی بر روغن و چای و گوشت و مرغ را که مثل نان ، ضروری هم نیست را تمام مردم با هزینه بسیار گزاف آن لمس کرده اند و کشاورزان، سالیان سال است که نان خود را در خون خود میزنند و میخورند و اگر اصلاح روند خائنانه صورت نپذیرفته بود که همین معدود کشاورزان مان نیز منقرض می شدند.دزدی آرد و گندم نه دست مردم بود نه نانوا، بلکه آدرس آن بسیار مشخص است و شاید شما توانسته باشید کمی بر میزان مصرف آرد نظارت کنید پایه‌های دیگری را ویران نموده‌اید و تداوم نخواهد داشت.

یقین بدانید راه درست، در آزادسازی قیمت گندم، آرد و نان است تا کشاورز، دارنده بذر و خاک، تولید کننده کود، تولید کننده ابزارآلات کشاورزی صنعتی، سیلوداران، کارخانه‌های آرد، حمل و نقل، نانوا و مردم بر اساس اصول رقابت و اختیار و آزادی و منفعت تصمیم بگیرند تا بتوان با بهره گیری از اسناد بالادستی، اصلاح تولید و مصرف نان، همگونی ایجاد نمود. تا بتوان حداقل ۳۰ درصد ضایعات مصرف را اصلاح نموده و از نان‌های حجیم و صنعتی و نان‌های سالم و کامل و نان‌های بهداشتی و افزایش سرمایه‌گذاری در این صنف و صنعت، حمایت نمود و برخوردار شد.یقیناً در مدل منطقی و متعادل اقتصادی که می‌توان ظرف یکی دو سال تمامش را اجرایی نمود، شاهد رضایت مردم و نانوا و تمامی ارکان تولید و توزیع و مصرف خواهیم بود. خواهشمندیم ، وقت و هزینه و سرمایه های کشور را با پروژه های کارآموزی افراد بی تجربه ، حرام نکنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید