کد خبر:178586
پ

۲۵ پایگاه قهرمانی در تهران راه‌اندازی می‌شود/ به آینده کشتی پایتخت خوشبینم

رییس هیات کشتی تهران گفت: طبق تفاهم‌نامه فدراسیون با شهرداری تهران ۵ پایگاه قهرمانی در مناطق کمتر توسعه یافته راه‌اندازی شد، ولی هدفمان ایجاد ۲۵ پایگاه قهرمانی در پایتخت است.

۲۵ پایگاه قهرمانی در تهران راه‌اندازی می‌شود/ به آینده کشتی پایتخت خوشبینم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، پس از حاشیه فراوان و برکناری عبدالله عزیزی، قاسم علی عسگری در ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ به عنوان رییس هیات کشتی استان تهران انتخاب شد. وی طی این مدت توانست اقدامات مختلفی را برای پیشرفت این ورزش در استان تهران اجرایی کند.

عسگری همچنین برخی بزرگان این رشته از جمله اکبر فلاح قهرمان سابق جهان، علیرضا رضایی و صادق گودرزی نایب قهرمانان المپیک، حبیب‌الله اخلاقی دارنده برنز جهان و محمد بنا سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی را به کادر فنی اضافه کرد و توانست ماموریت جدید خود را برای پیشرفت این ورزش در استان تهران ترسیم کند.

قاسم علی‌عسگری رییس هیات کشتی استان تهران در گفت‌وگویی پاسخگوی سئوالات خبرنگار ایرنا بود که مشروح آن را در زیر می‌خوانیم.

یک سال مدیریت در کشتی تهران چگونه گذشت؟

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ به عنوان رییس هیات کشتی استان تهران انتخاب شدم و مهم‌ترین گام ما در بدو ورود دعوت از بزرگان این ورزش بود. چهره‌هایی از جمله اکبر فلاح، محمد بنا، علیرضا رضایی، صادق گودرزی، حبیب‌الله اخلاقی، عزیز اطاعتی و برخی دیگر از پیشکسوتان دلسوازنه وارد بدنه شدند تا بتوانند تجربیات خود را برای رشد کشتی تهران به کار گیرند. مهم‌ترین برنامه ما در یک سال گذشته برگزاری دوره‌های آموزشی مربی‌گری، دانش افزایی، داوری، میزبانی مسابقات کشوری، ایجاد پایگاه‌های قهرمانی در نقاط کم برخودار پایتخت، المپیاد ورزشی، برگزاری رقابت‌های پهلوانک‌ها و همکاری با آموزش و پرورش بود.

در جشنواره بزرگ شهید ابراهیم هادی شاهد حضور بیش از ۳هزار کشتی‌گیر نونهالان بودیم که ۱۵۰ استعداد از دل آنان برگزیده شدند امیدوارم این رویه در سالیان متمادی اجرا شود. معتقدم برای رشد کشتی باید خوب بکاریم تا توقع برداشت قابل قبولی باشیم.

در مدت یک سال گذشته تهران نمایندگانی از جمله علی خرمدل و علی‌کرم‌پور در رده جوانان و نوجوانان و یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در تیم ملی بزرگسالان داشت.

به آینده‌ کشتی تهران خوشبین هستم چرا که روزهای روشن برای این استان وجود دارد. امیدوارم همانند گذشته تهران بتواند نمایندگان پرشمار دیگری در المپیک‌ها و رقابت‌های جهانی داشته باشد.

۲۵ پایگاه قهرمانی در تهران راه‌اندازی می‌شود/ به آینده کشتی پایتخت خوشبینم

یکی از اقدامات خوب فدراسیون و هیات کشتی، ایجاد پایگاه‌های قهرمانی درسطح تهران بود؛ این پایگاه‌ها با چه رویکردی ایجاد شد؟

بنا داریم تا برای رشد ورزش تهران پایگاه‌های کشتی را در مناطق تهران ایجاد کنیم. طبق تفاهم نامه فدراسیون با شهرداری تهران ۵ پایگاه قهرمانی در مناطق کمتر توسعه یافته مدنظر قرار گرفت ولی هدفمان ایجاد ۲۵ پایگاه قهرمانی در پایتخت است.

رویکرد فدراسیون بیشتر توجه به ورزش حرفه‌ای است تا استعدادیابی، البته این فضاهای ورزشی با نگاه علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی مورد تجهیز و بازسازی قرار گرفت و تحویل استان تهران شد. به طور قطع با وجود این سالن‌ها بار سنگین تمرینات به دوش این مربیان سازنده خواهد افتاد.

با ایجاد پایگاه کشتی شهید دستجردی و سالن شهید شاعری زیر نظر علیرضا رضایی و غلامرضا محمدی تکاپوی خوبی در این مناطق استعدادخیز پایتخت رخ داده است که نوید آینده‌ای روشن برای کشتی تهران است.

من بارها گفتم چرخ کشتی تهران نباید به نام یک فرد از جمله عسگری نوشته شود بلکه تهران با تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود می‌تواند همیشه در سطح کشور خوش بدرخشد.

۲۵ پایگاه قهرمانی در تهران راه‌اندازی می‌شود/ به آینده کشتی پایتخت خوشبینم

ایجاد این پایگاه‌ها نشان از ارتباط خوب هیات با فدراسیون دارد؛ این ارتباط چه میزان در رشد کشتی تهران تاثیر داشت؟

من این افتخار را داشتم به مدت ۵ سال به عنوان مسئول دفتر فدراسیون، با علیرضا دبیر کار کنم، نگاه وی هیچ وقت معطوف به یک استان خاصی نیست. زمانی که او در کرمان، اصفهان و اردبیل حضور می‌یابد نشان از توجه به بسترسازی مناسب در تمامی رده‌ها دارد و به طور قطع تهران هم جزئی از این استان‌ها بحساب می‌آید.

۲۵ پایگاه قهرمانی در تهران راه‌اندازی می‌شود/ به آینده کشتی پایتخت خوشبینم

شما در یک اقدام خوب بسیاری از پیشکسوتان را به هیات کشتی دعوت کردید؛ یکی از این پیشکسوتان محمد بنا بود از تجربه بنا چه میزان بهره بردید؟

ابتدای کار با حضور محمد بنا و اکبر فلاح کادر فنی تیم‌های کشتی تهران ایجاد شد که هدف از آمدن این مفاخر کمک به ورزش تهران بود. پیشتر هم در خصوص رفتن محمد بنا اعلام کردم که وی به علت برخی مشکلات و گرفتاری‌های شخصی نتوانست همکاری خود را ادامه‌دار کند که برای او آرزوی موفقیت دارم.

با رفتن بنا شاگرد او حبیب‌الله اخلاقی به عنوان مسئول کادر فنی کشتی فرنگی تهران انتخاب شد. با این حال آقای خاص کشتی با توجه به اینکه مسئولیتی در کشتی تهران ندارند ولی همیشه از او مشورت لازم را می‌گیرم و به عنوان یک دلسوز نظرات کارشناسی خود را به سمع ما می‌رساند. بنا سوای اینکه در کشتی مسئولیتی ندارد ولی همیشه نظرات او در فدراسیون و هیات کشتی تهران ارزشمند است.

عملکرد کشتی ایران در سال ۱۴۰۲ چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در سال ۱۴۰۲ اتفاقات خوبی از جمله نایب قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی در جهانی بلگراد، موفقیت ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و حضور موفق در تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی صوت گرفت که نشان از درایت رییس فدراسیون و اعضای کادر فنی دارد. کشتی همیشه جورکش ورزش کشور است، امسال تمامی انتظاراتی که کشور از ورزش داشت، کشتی به تنهایی این بار را بر دوش کشید تا بتواند زمینه شاد بودن مردم را به دوش بکشد؛ امیدوارم در المپیک نیز کشتی بتواند افتخار آفرینی خود را تکرار کند.

دبیر از قهرمانان این ورزش بوده که به طور دقیق دغدغه آنان را نیز به خوبی می‌داند. او با بستر سازی مناسب از لحاظ روحی، روانی و امکانات سعی دارد تا ملی‌پوشان در کمپ تیم ملی تمرینات خود را در بالاترین سطح تمرینات خود را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید