کد خبر:180507
پ

یکصد و دوازدهمین کنفرانس بین المللی کار در ژنو سوئیس برگزار می‌شود

یکصد و دوازدهمین کنفرانس بین المللی کار ۳ الی ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ در ژنو سوئیس برگزار می‌شود و مواردی همچون حفاظت در برابر خطرات بیولوژیکی،اصول و حقوق بنیادین کار، کار شایسته و اقتصاد مراقبتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، کنفرانس بین‌المللی کار پارلمان جهانی و مهم کار و کارگری به شمار می‌رود که همه‌ ساله با وضع استانداردهای بین‌المللی کار، معضلات اجتماعی و نیازهای مهم جهان را مدنظر قرار می‌دهد.

سازمان بین‌ المللی کار نخستین سازمان تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد با ساختاری سه‌جانبه مرکب از نمایندگان گروه کارگری، کارفرمایی و دولت است که با هدف تدوین مقررات و قوانین بین‌المللی در جهت بهینه‌سازی استانداردهای بین‌المللی کار و حصول اطمینان از بکارگیری آنها متولد شد.

در رویکرد سازمان جهانی کار، معیشت، امنیت، کار شایسته و استاندارد زندگی بهتر برای مردم جهان چه در کشورهای فقیر و چه در کشورهای ثروتمند سرلوحه کار خود قرار گرفته است. همه ساله کمیته‌های چهارگانه استانداردها، اشتغال، کف حمایت‌های اجتماعی و اصول بنیادین کار به عنوان کمیته‌های ثابت فعالیت دارند و بررسی و پیوستن به مقاوله نامه‌های سازمان و تصویب مقاوله نامه‌های جدید از دیگر رویکردهای اجلاس سالانه ILO به شمار می‌رود.

سال گذشته در یکصد و یازدهمین اجلاسیه بین‌المللی کار که از پنجم لغایت ۲۶ خرداد ماه در ژنو سوئیس برگزار شد، عدالت اجتماعی به عنوان دستور اصلی اجلاسیه سازمان با هدف ایجاد جهانی پایدارتر و عادلانه‌تر مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کار کشورمان در سفر به ژنو ایده ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی را ابتکاری ارزشمند و اثرگذار عنوان کرد و گفت: جامعه جهانی به یک قرارداد اجتماعی جدید نیاز دارد تا مناسبات کار را در متن تحولات تکنولوژیک، جمعیت‌شناختی و اقلیمی بازتعریف و آن را با نیازها، ترجیحات و صورت‌بندی‌های اجتماعی مختلف سازگار کند.

امسال نیز یکصد و دوازدهمین کنفرانس سازمان جهانی کار از تاریخ ۳ الی ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ در ساختمان مرکزی سازمان بین المللی کار واقع در ژنو سوییس،با حضور نمایندگان دولت، کارگر و کارفرما از کشورهای عضو ILO برگزار می‌شود.

در این اجلاسیه قرار است گزارش‌های رئیس هیات مدیره و مدیرکل، اطلاعات مربوط به برنامه و بودجه و گزارش های مربوط به اعمال مقاوله‌نامه‌ها و توصیه نامه‌ها به عنوان دستور کار ثابت اجلاس ارائه شود.

بر اساس اعلام موسسه کار و تامین اجتماعی، سایر مواردی که توسط کنفرانس یا هیات مدیره در دستور کار قرار می‌گیرد: حفاظت در برابر خطرات بیولوژیکی،بحث در خصوص هدف استراتژیک اصول و حقوق بنیادین کار،کار شایسته و اقتصاد مراقبتی و لغو چهار مقاوله‌نامه بین المللی کار خواهد بود.

،سازمان بین‌المللی کار (ILO) پارلمان تخصصی حوزه کار است که تحت نظر سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند و ایران از اعضای مؤسس سازمان بین‌المللی کار به شمار می‌رود.اجلاس بین‌المللی کار مهم‌ترین رویداد بین‌المللی در حوزه کار به شمار می‌رود که همه ساله با حضور ۱۸۷ کشور عضو در ژنو سوئیس برگزار می‌شود.کشورهای عضو در عالی‌ترین سطوح در این اجلاس شرکت می‌کنند و به بررسی مهم‌ترین مسایل اجتماعی و اقتصادی و مشکلات روز جامعه کار و وضع استانداردهای بین‌المللی می‌پردازند.

منبع
ایسنا
کلیدواژه : ژنو سوئیس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید