کد خبر:39830
پ

پشت پرده انتصاب مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی

به گزارش °۳۶۱ ایران ، شرکت بازرگانی دولتی ایران با سوء عملکرد خود موجب مفاسد بسیاری گشته و از محل بودجه های کلان یارانه‌ای و ارز ۴۲۰۰ تومانی و…….. ، مفاسد بزرگی را رقم زده است. به‌گونه‌ای که نه با شروع دولت جدید که در دولت گذشته نیز مدیران دلسوز و فعالان بخش خصوصی تقاضای […]

به گزارش °۳۶۱ ایران ، شرکت بازرگانی دولتی ایران با سوء عملکرد خود موجب مفاسد بسیاری گشته و از محل بودجه های کلان یارانه‌ای و ارز ۴۲۰۰ تومانی و…….. ، مفاسد بزرگی را رقم زده است. به‌گونه‌ای که نه با شروع دولت جدید که در دولت گذشته نیز مدیران دلسوز و فعالان بخش خصوصی تقاضای تغییرات در مدیریت این شرکت را داشته و اقداماتی از سوی وزرای وقت به عمل آمده ولی هرگز اجرایی نشد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم ، انتظار می‌رفت که مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی قبل از پگاه روز دوم وزارت ساداتی نژاد از کار برکنار و پرونده تخلفاتش مورد رسیدگی و به دادگاه ارجاع شود. اما تا روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ علی‌رغم گزارشات مختلف و تذکرات بهارستان نشینان ، اختیار شرکت بازرگانی دولتی در دست همان مدیران متخلف باقی ماند و حتی حکم جدید هم گرفت.

رهبر معظم انقلاب: بخش کشاورزی ما متاسفانه جزو وابسته ترین بخشهای کشور به وارداته ….. عده ای از این واردات مواد کشاورزی از خارج منافع بسیار بزرگی دارند ، می ایستند ….

در کمال ناباوری، علی‌رغم وجود مدیران توانا و زحمتکش و با سابقه در وزارت جهاد کشاورزی ، فردی به مدیریت این شرکت منصوب گردیده که موجبات نگرانی بیشتری را فراهم آورده است. مدیر یکی از گروه‌های جهادی مطالبه گر،  به خبرنگار ۳۶۱° ایران بیان داشت: علی رغم پیگیری های مجدانه و گزارشات متنوعی که به وزیر داده‌ایم خوشحالیم که  بلاخره مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی تغییر کرده است ولی متاسفیم که تغییرات کامل انجام نشده و کماکان شرکت بازرگانی دولتی از بکارگیری مدیران لایق محروم است و مشخصاً اوضاع آینده را بسیار وخیم تر از گذشته برآورد می کنیم. به نظر می‌رسد شایسته سالاری ملاک انتصاب نبوده است بلکه روابط و دست‌های پشت پرده چنین انتسابی را رقم زده است تا مفاسد گذشته و کم کاری ها هرگز افشا و پیگیری نشود. یقیناً به علت سوء عملکرد ، مدیران قبلی بایستی تحت پیگیری قرار بگیرند ولی با توجه به احتیاط وزیر و انتصابات شائبه دار، نه تنها مدیران متخلف مورد پیگرد قرار نمی‌گیرند بلکه می توان آنرا پیام دولت سیزدهم تلقی نمود که ؛ مدیران متخلف و نفوذی و ناتوان در سایه امن هستند و هیچ گاه به تخلفات و خیانت ها و سوء استفاده ها و کم کاری ها حتی اگر نان مردم و امنیت ملی را هدف قرار داده باشند رسیدگی نخواهد شد. اگر مدیری گندم آلوده وارد و در کشور توزیع کند و یا هزاران میلیارد بودجه کشور را به غارت ببرند و یا کشاورزی و تأمین کالاهای اساسی را نابود کند و ذخایر استراتژیک را خالی کند و حتی از دیوان محاسبات گرفته تا مجلس و … تخلفاتش را افشا کنند ، در امنیت کامل قرار خواهد داشت. مدیر این گروه جهادی از عدم به کارگیری مدیران متخصص و مجرب عاشق انتقاد نموده ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر شاهد تحولات اساسی و بنیادین در این وزارتخانه باشیم.

دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • سید حسن ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۲:۵۵
    0 0

    امیدوارم که فساد در وزارت جهاد برچیده شود و افراد صالح جایگزین افراد ناشایست قرار بگیرند و باعث موفقیت دولت شوند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید