کد خبر:68776
پ
گزارش منبع صهیونیستی

پایگاه سری ایران در سوریه

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران ، صهیونیست ها مدعی هستند که ایران، همانگونه که در خاک خود شهرهای زیر زمینی موشکی احداث کرده است،‌ در سوریه نیز به منظور اقدام علیه رژیم صهیونیستی، چنین پروژه مشابهی را پیش برده است. یک منبع صهیونیستی با اشاره به احتمال اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی در صورت وقوع […]

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران ، صهیونیست ها مدعی هستند که ایران، همانگونه که در خاک خود شهرهای زیر زمینی موشکی احداث کرده است،‌ در سوریه نیز به منظور اقدام علیه رژیم صهیونیستی، چنین پروژه مشابهی را پیش برده است.

یک منبع صهیونیستی با اشاره به احتمال اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی در صورت وقوع یک حمله یا اقدامات خرابکارانه علیه تاسیسات هسته ای ایران، به یک مرکز نظامی خاص ایران در سوریه اشاره کرد که به ارزیابی آن، میتواند یکی از تاسیسات نظامی باشد که ایران از طریق آن اقدام به گرفتن انتقام از اسرائیل کند.

این منبع صهیونیستی در گزارش خود نوشت:

«بر کسی پوشیده نیست که ایران در حال برنامه ریزی برای پاسخ به حملات و اقدامات اسرائیل علیه تاسیسات نظامی در قلب خاک کشورش دارد. ایران که به گفته منابع خارجی مدام ضربات دردناکی از اسرائیل دریافت کرده است، در بالاترین سطح تصمیم به انتقام از اسرائیل گرفته  و در حال حاضر در مرحله آماده سازی گزینه ها است.»

«گزینه های پیش روی ایران بسیار و متنوع است و قصد ندارد خود را به واکنش های مستقیم از خاک ایران به خاک اسرائیل محدود کند. این کشور در حال ایجاد گزینه هایی در سراسر خاورمیانه است و استفاده از قلمرو کشورهایی مانند یمن، سوریه، عراق تنها برخی از گزینه های پیش روی آن هستند.»

«در این گزارش که بر اساس اطلاعات دریافتی سایت تهیه شده است، به یک مکان و یک وب سایت می پردازم که با توجه به آنچه از منابع میدانی به دست آمده، یکی از گزینه های ایرانیان برای پاسخ به اسرائیل است که به قول خودشان، از آنجا “دردناک ترین” ضربه به اسرائیل وارد خواهد شد.»

«مکان مورد نظر، یک منطقه روستایی در استان حمص سوریه، در نزدیکی استان تدمر، در جاده بین المللی، جایی که جبل العبتر در آن قرار دارد، است. این منطقه که پیش از این تحت کنترل ارتش سوریه و نیروهای روسیه مستقر در آنجا بود، در حال حاضر تحت کنترل کامل سپاه پاسداران ایران و حزب الله است.»

منطقه ای که سایت ایرانی در آن احداث شده است

«پس از شروع جنگ در اوکراین، روس ها نیروهای خود را از منطقه خارج کردند و ایرانی ها در حالی که نیروهای ضعیف سوریه را عقب می راندند جای آنها پر کردند.»

«بر اساس اطلاعاتی که از منطقه به دست می‌آید، ایرانی‌ها در آنجا مقر نظامی ساخته و در دامنه کوه انباری برای موشک‌های بالستیک میان‌برد حفر کردند که می‌تواند به اهدافی در خاک اسرائیل برسد. همچنین ایرانی ها کارخانه تولید موشک و پهپاد را در این محل که کاملاً زیر زمین حفر شده بود، تأسیس کردند.»

«ایرانی ها همچنین تعدادی پهپاد به محل مذکور آورده اند. تخمین زده می شود بیش از ۱۰ پهپاد در اختیار شبه نظامیان ایرانی مستقر در منطقه است. فرمانده این سایت حاج کمیل ایرانی است که به عنوان فرمانده شبه نظامیان ایرانی در سوریه نیز فعالیت می کند و پیش از این نیز مشخصات وی فاش شده بود.»

«ایرانی ها حتی یک افسر ارشد از اطلاعات سوریه به نام احمد علی الخنساء را به عنوان مسئول گارد خارجی و حفاظت از مجتمع های نظامی خود منصوب کردند.»

احمد علی الخنساء

«لازم به ذکر است که این سایت توسط اسرائیل رصد شده است و حتی در گذشته به آن حمله کرده است، اما به گفته ایرانیان، تقریباً هیچ آسیبی به آن وارد نشده است، زیرا به خوبی استحکام یافته و در اعماق سنگی سخت زمین منطقه قرار دارد.»

«شبکه بزرگ و گسترده ای از تونل ها نیز در زیر سایت های ایرانی ساخته شده است که به کامیون های بزرگ اجازه میدهد آزادانه در داخل آن حرکت کنند. شبکه تونل‌های این سایت طبق معمول با همان طراحی که شهرهای موشکی زیر زمینی در ایران ساخته میشوند، ساخته شده اند.»

«منابع آگاه حتی اطلاع داده اند که ایران به ارتش سوریه اجازه ورود به مجتمع های خود در این منطقه را نمی دهد و حتی ورود اعضای غیرمجاز حزب الله یا شبه نظامیان وفادار به ایران که در این منطقه مستقر هستند، ممنوع است. در همه مسائل مربوط به تاسیسات این منطقه، ایران سطح امنیتی بسیار بالایی را حفظ میکند.»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید