کد خبر:168977
پ
مدیر مسئول 361 درجه ایران کاندید مجلس 1402

معرفی کاندید مجلس/سید محسن میرابراهیمی

۳۶۱ درجه ایران، جهت تنویر افکار عمومی و آشنایی با نامزده های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، در این مجال کوتاه رقابت و تبلیغات انتخاباتی نسبت به معرفی کاندیدای محترم مبادرت می کند. سید محسن میرابراهیمی    کد نامزدی ۸۳۴۸ حوزه تهران، شمیرانات،شهرری و پردیس ۱۳۴۷- متاهل / دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی […]

۳۶۱ درجه ایران، جهت تنویر افکار عمومی و آشنایی با نامزده های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، در این مجال کوتاه رقابت و تبلیغات انتخاباتی نسبت به معرفی کاندیدای محترم مبادرت می کند.

سید محسن میرابراهیمی    کد نامزدی ۸۳۴۸ حوزه تهران، شمیرانات،شهرری و پردیس

۱۳۴۷- متاهل / دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک) در رشته مهندسی صنایع

سوابق فرهنگی و جهادی:

مسئول گروه جهادی پیمان جوانمردان (حلف الفضول) در زمینه سرمایه گذاری، مدیریت، توسعه و مطالبه گری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی ۳۶۱ درجه ایران

مدیر مسئول انتشارات نگاران

بنیانگذار و دبیر جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال – ۲ دوره اول در سطح ملی

مشاور و عضو اتاق فکر قرارگاه محرومیت زدایی

مدرس اصول و مبانی مدیریت و کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع دانشگاه آزاد واحد جنوب تهران – اصول مدیریت در دانشگاه علمی کاربردی و هندسه و فیزیک  در مرکز پرورش استعدادهای درخشان – تدریس در مدارس مختلف تهران – تدریس کلاسهای قرآن و علمی و فرهنگی در مسجد

تدریس دوره های خبرنگاری پایه و پیشرفته

مولف ۳ کتاب و ارائه چند مقاله در موضوعات مهندسی صنایع

سابقه در خصوص فعالیت در مجلس شورای اسلامی:

مشاورسرکار خانم دکتر الهیان – نماینده محترم مردم شریف تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس/ مهمترین اقداماتی که انجام گردیده است: پیگیری مشکل آرد و نان و گندم و تلاش درجهت افزایش تولید گندم و آزاد سازی صنعت نان و برخورد با مفاسد بسیار عظیم این چرخه/ پیگیری اسناد مالکیت حاکم شرعی خصوصا املاک واگذاری تهرانسر در زمان حضرت امام(ره) / اصلاح رویه ها و استفاده از فناوری های روز در سازمان زندانها / افزایش نقش مشارکتی و مدیریتی زنان در جامعه خصوصا مجلس شورای اسلامی و …

سوابق شغلی حرفه ای:

بنیانگذار شرکت خودرو سبز هوشمند مکران (خودرو برقی)

مشاور اطلاع رسانی و رسانه شرکت مادر تخصصی پخش و پالایش نفت/ بیمه ایران/ سازمان برنامه و بودجه

عضو شورای سیاست گذاری اقتصادی شبکه ملی فرهنگ – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عضو اتاق فکر وزیر صنعت – معدن – تجارت (آقای محرابیان)

موسس و مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات نگاران

مشاور و عضو شورای انفورماتیک شرکت بیمه آسیا/کمیته امداد خمینی(ره) و بنیاد خیریه بین المللی فردوس

موسس و مدیر عامل شرکت SALSABIL ALWADI GT (دفتر داده پردازی ایران) در امارات متحده عربی

مشاور مدیر عامل و مدیر کل بازرگانی شرکت داده پردازی ایران

مشاور انفورماتیک مدیر عامل سایپا و مدیر طرح جامع IT   گروه سایپا

مدیرعامل شرکت گسترش انفورماتیک ایران

موسس و مدیرعامل دفتر سایپا درامارات متحده عربی

معاون فنی اجرایی شرکت توسعه وسرمایه گذاری غرب کشور

عضو هیات مدیره چندین شرکت صنعتی ، تولیدی و انفورماتیک

عضو هیات مدیره شرکت شیرولبنیات پاستوریزه که به لطف خدا توفیق داشتم سیستم یارانه ای صنایع شیر ایران را در یک برنامه یکساله در کل ایران در اوایل دهه ۷۰ آزاد سازی کرده و تحول بسیار مهمی در صنایع لبنی کشور ایجاد گردید

معاون مهندسی صنایع و انفورماتیک صنایع بسته بندی ایران – گروه بهشهر

معتقدم:

اصلاحات اقتصادی و کوچک‌سازی دولت

مهمترین مشکل نظام ، مسایل اقتصادی است و باید اصلاح ساختاری بنیادین در کوچک سازی دولت و واگذاری امور به مردم صورت گیرد و اصل ۴۴ به واقع عمل شود

نیاز به تفکیک وظایف: از منبر تا کابینه

روحانیت محترم، معلمان، اساتید دانشگاه، ائمه جمعه و جماعات، سردسته های قبایل و طوایف و صاحب نفوذان مذهبی باید از مناصب حکومتی دست کشیده و در اداره امور اجرایی دخالت نکنند و امر و نهی و شبه قانونگذاری انجام نداده و تابع نظام باشند. تا وقتی که معلم و روحانی و کشیش و استاد دانشگاه، که معنی اقتصاد و کاسبی و ریسک و سود و ضرر را مانند یک کاسب نمی داند ، وزیر و وکیل و مدیرباشد، اقتصاد کشور به بیراهه می‌رود. بسیاری از افراد موفق اقتصادی جهان و ایران، مدرک دانشگاهی ندارند اما کسب و کار و کاسبی و مردم و بازار را می فهمند و راه چاره دارند.

۴۵ سال پس از انقلاب: درس‌هایی برای یکپارچگی

پس از ۴۵ سال از انقلاب و اشراف مردم بر دنیا طلبی اکثر قریب به اتفاق جناحهای قدرت، بپذیرم که جمهوری اسلامی ایران دولت و رژیم مستقر است و خودی و غیر خودی و یا انقلابی و غیرانقلابی ندارد و همه  از حقوق مساوی برخوردار و در قبال قانون بایستی پاسخگو باشند

پاسخگویی و اختیارات متوازن

اختیارات و مسئولیتها با هم دیگر می باشد و نمی شود نهادی و یا ارگانی مدعی باشد و اختیار داشته باشد ولی پاسخگو نباشد. مانند نهادهای امنیتی، قوه قضاییه، پلیس، گمرک، شورای نگهبان، صدا و سیما ، متولیان متعدد فرهنگی و …

قانون زدایی و تقویت نقش مردم در نظارت

مجلس به جای وضع قوانین مختلف، باید همت کند به دلیل کثرت قوانین که زندگی و کسب و کار مردم را با مشکل مواجه نموده است، قانون زدایی کرده و امور مردم را ساده نموده و با مشارکت مردم اجرایی و نظارت نماید و بخاطر ضعف مدیریت و یا ناکارآمدی دولت مردان و یا مدیریت غیر حکیمانه و یا غیردلسوزانه و یا نفوذی ها، همه مردم را با مشکل مواجه نکند و قانون پشت قانون مصوب ننماید

شفاف‌سازی ماهیت سازمان‌ها و نهادها

تکلیف همه با ماهیت سازمانها و افراد مشخص شود. خصولتی و عمومی و دولتی و خصوصی و نهادی و نظامی و جهادی و …. مشخص و محدود شود نه آنکه چون فلان معاون وزیر نمایندگی ولی فقیه را داراست جلوی مجلس بایستد و خود را تابع قانون نداند. چرا به غلط سازمانهایی که متعلق به مردم و بیت المال است را خصوصی معرفی کنیم؟ در حالیکه بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی حضرت امام ، شهرداری ها ، کمیته امداد امام خمینی ره و ….  غیر خصوصی هستند.و نهاد عمومی و دولتی و خصولتی و بنیادی و ….. همه و همه در ریشه یک ماهیت دارند.

بررسی انتقادی شعارها و تئوری‌های اقتصادی

شعارهای غلط و تئوری‌های غلط موجب هدر رفت سرمایه‌های ملی شده است. وقتی بیت المال را تعریف می‌کنیم، بانکداری خصوصی مفهومی به کلی غلط است. سرمایه‌های مردم در بانک‌های خصوصی، دقیقاً همان بیت المال است.

ضرورت حذف رقابت دولتی برای تقویت بخش خصوصی

اجرا و رقابت از تمامی ارکان دولتی و شبه دولتی در اقتصاد بایستی گرفته شود. نه تنها مفسده انگیز است که مخرب رشد و توسعه بخش خصوصی است. نمونه اش پیمانکاری و مناقصه ها است . حضور دولتی ها هوا را برای نفس کشیدن بخش خصوصی تنگ میکند.

تعادل بین نظارت رسانه‌ای و حفظ امنیت ملی

رسانه ها بایستی کنترل شوند تا بی جهت امید ها را نگرفته و شایعات و موارد انحرافی را منتشر نکنند و امنیت ملی را مخدوش نکرده و زمینه برای جلب و جذب سرمایه و توسعه اقتصادی کشور را از بین نبرند. از طرف دیگر به رسانه ها به عنوان چشمان نظارتی مردمی باید بسط ید داده شود و حمایت قانونی شوند تا بتوانند اصل نظارتی مردمی را اجرا کنند و جلوی مفاسد ایستاده و هزینه فاسدان را افزایش دهند.نتیجه آنکه نیازی به چندین سازمان نظارتی اطلاعاتی ناموفق نمی باشد.

استراتژی‌های مبارزه با خیانت و وطن‌فروشی

به سهم خود ،به شدت با وطن فروشان سیاسی بایستی برخورد می کنم. یک شهروند می تواند به هر کجای دنیا مهاجرت کند، ولی یک سیاستمدار و یا صاحب منصب، بایستی متعصب به وطن دوستی و متعصب به ایران باشد هر چند که عکس آن را شاهدیم تا جایی که فرم لاتاری هم پر می کنند! به هیچ وجه اجازه استخدام و رانت و پارتی بازی  صاحب منصبان مجاز نبوده و بایستی الگو و نمونه برای جامعه باشند

اصلاحات برای شفافیت و جمع‌آوری نهادهای موازی

در مقابل فساد، هیچ ملاحظه ای و لا پوشانی نمی کنم. کلیه نهادها و دستگاههای موازی بایستی جمع شده و خصوصا تمامی املاک و مهمانسراها و اراضی دولتی و سازمانهای عریض و طویل باید آزاد سازی شود و به بهانه های مختلف حق ندارند برای کارکنان و یا مدیران خود اموال بیت المال را حبس و یا هزینه نمایند.

استفاده صحیح از بیت‌المال و اوقاف

به هیچ وجه نباید از منابع عمومی و بیت المال ، کار خیر نموده و یا بذل و بخشش نمود و یا با غصب زمینهای مردم و مجوزهای رانت دار مدرسه و مسجد و حوزه علمیه و …. علم نمود. در گذشته و در شرع اینگونه موارد از محل اموال شخصی افراد خیر تامین می گردید. هزینه حوزه های علمیه و امثال آن نیز بایستی از طریق وجوهات و سرمایه های مردمی اداره شود نه آنکه با بودجه دولتی و یا اموال بیت المال احداث شود.

ریا و نفاق: آفاتی در مدیریت و فرهنگ جامعه

ریا و دروغ و نفاق ، از بزرگترین موانع و مشکلات مدیریتی و فرهنگی جامعه است. بایستی به شدت با این موارد و مظاهر آن برخورد شود.

نقد بر سیاست‌های حمایتی از تولید داخلی

شعار تولید داخل! به جای حمایت از صنعت و تولید، موجب اتلاف منابع و مواد اولیه گردیده است و عملاً به جای افزایش تولید داخل ، مکانیزم‌های تقسیم رانتی ثروت ملی را افزایش داده‌است . نمونه‌اش صنعت خودروسازی کشوراست .آیا مدیری می‌تواند سیاه چاله‌ای به نام ایران خودرو و سایپا با ۱۸۰ هزار میلیارد تومان زیان تجمیع شده را نجات دهد و یا مسئولیتش را بر عهده بگیرد؟ ایا مونتاژ ۵ یا ۶ قطعه خودروهای چینی، تولید است؟

بحران در صنعت خودرو و تصادفات جاده‌ای

حاضریم جوانان کشور را افسرده کنیم. سالانه جان ۲۲ هزار نفر را در تصادفات جاده‌ای تلف کنیم. هزاران میلیارد تومان هزینه جراحات و معلولیت و تصادفات را بپردازیم تا عده‌ای معدود به نام تولیدکننده، سرمایه‌های کشور را تاراج کرده و خودروی چینی را به سه برابر قیمت به مردم بفروشند.

علم و حکمرانی و مبارزه با جهل و حماقت

اداره کشور و حکمرانی ، علم و تئوری و راهکارهای پیشرفته متناسب با تکنولوژیهای روز دارد و کسانی می توانند دولتمرد باشند که دارای علم باشند نه کسانی که با علم اقتصاد خُرد و اداره بقالی بخواهند اقتصاد کلان و سیاستهای ملی را بنا نمایند. نتیجه اش خرید گوجه فرنگی از مغازه محله رئیس جمهور می شود! چگونه مجلسی که همه باید فوق لیسانس به بالا باشند، نماینده همه اقشار مردم است؟. به نظر اینجانب بزرگترین مشکل حال حاضر قبل از اقتصاد، گستره حماقت در حکمرانی و تصمیم سازی است

شفافیت و اصلاحات در قوه قضاییه

قوه قضاییه بایستی اصلاح و سازمان مربوطه با توجه به نیاز روز گسترده و از مواهب فناوریهای روز با سرعت بیشتری برخوردار شود

قوه قضاییه گزارش عملکرد خود را به مردم نمی‌دهد. به عبارتی دانش تولید داده ندارد. لذا نمی‌تواند بر اساس واقعیت‌ها و داده‌ها، گزارش آماری بدهد تا بتوان بر اساس آن برای آینده و تحول برنامه‌ریزی کرد.

تقویت عدالت اجتماعی از طریق اصلاحات قضایی

مهمتر از پرداختن به یارانه‌های عادلانه برای اقلامی مانند بنزین بایستی به نحوه ارائه خدمات عادلانه قوه قضاییه پرداخت. صحت عملکرد قوه قضاییه ، موجب اصلاح و کاهش خطای سایر قوا و رضایت مردم از حاکمیت می شود. اگر قوه قضاییه بر اساس عدالت، قیمت تمام شده خدمات قضایی را از افراد مرتبط دریافت کند، گشایش بسیاری در گسترش عدالت و امنیت رخ خواهد داد

رئیس قوه قضاییه منصوب رهبر است و منفعل از دولت و تابع قوانین مجلس، در حالی که انفعال به تعامل و تابعیت به اثرگذاری و درک مشترک بایستی تبدیل شود. یکی از جنبه های مهم قانونگذاری ، توجه به اجرایی بودن آن و توجه به قابلیت برخورد با قانون شکنان است. به نظر میرسد ، قوه قضاییه سرریز مشکلات قوه اجراییه و مقننه می باشد.

قوه قضاییه بایستی شفافیت و اطلاع رسانی و جریان آزاد اطلاعات را در تمامی بخش‌ها گسترش دهد. خبرنگاران عملا اجازه ورود به دادگاه‌ها را داشته باشند و در صورت تمایل متهمان، حداقل جلسه دفاع آخر را بتوان برای عموم مردم پوشش داد. با توجه به اعدام محکومان اقتصادی که عموماً بخش خصوصی بوده‌اند و اعدام سلطان‌های مختلف از قیر و شکر و سکه و خودرو تا … فرصتی برای دفاع در برابر افکار عمومی و چرایی ایجاد چنین محکومانی برای جامعه فراهم نشده است.

برنامه آینده سازمان زندان‌ها را مطالعه کنید. برنامه‌ای به شدت عقب افتاده که به دنبال گسترش زندان‌هایی با دیوارهای بلند و غل و زنجیر به روش‌های قرون وسطایی است. ۴۰ سال بعد از انقلاب ، پاشنه آشیل ما همین زندانهاست. آمار بدهید ظرفیت زندان‌ ها چقدر است و چقدر زندانی در آن نگهداری می‌شود؟

مواجهه با مفاسد و خیانت‌ها و ترک فعل ها

چرا در قبال مفاسد و خیانت‌ها؛ وزارت اطلاعات/ سازمان بازرسی/ حراست/حفاظت اطلاعات/ کلانترها/ ماموران گمرک / حسابرسان/ ماموران مالیاتی / ناشران بورس و خصوصاً یقه سفیدها مواخذه نمی‌شوند؟ اگر هم برخوردی صورت گرفته چرا در نازل‌ترین حد است؟ چند نفر از مسئولین امنیتی بخاطر شهادت ۱۰۰ نفر در  بمب گذاری سالگرد سردار دلها استعفا کردند و یا محاکمه شدند؟

بحران نان: تحلیلی بر سیاست‌های آرد و نان و گندم

بعد از ۴۰ سال هنوز نتوانسته‌ایم تکلیف نان مردم را مشخص کنیم؟ چرا؟ ۸۵ میلیون آدم را نان خور دولت می‌کنیم در حالی که هزینه آن را چند برابر بیشتر از جیب مردم برمی‌داریم. مگر می‌شود نانوایی که اجاره مغازه‌اش ۷۰ میلیون تومان است با نانوایی که اجاره مغازه‌اش در ماه ۷ میلیون تومان است نان را به یک قیمت بفروشند؟ سوبسید نان مردم را از کجا می‌آورید؟ از دلار ۴۵۰۰ تومانی یا نزول ۱۸ درصد بانکی؟ چطور می‌شود که کشور نمی‌تواند یک نفر به چهار نفر تاجر غلات و علوفه خود اضافه کند؟  اگر کسی این تابو را بشکند گرفتار زندان و دادگاه می‌شود و بایستی آبروی خودش و هفت نسل قبل و بعدش حراج شود؟

درس‌هایی از شهیدان رجایی و بهشتی برای مدیریت امروز

درسته که ما شهید رجایی داریم، شهید بهشتی را نیز داریم. چرا از خاکی بودن رجایی صحبت می‌کنید از علم و دانش و نظم و عقلانیت بهشتی چیزی نمی‌گویند؟ چون اکثر مدیران فعلی در این عرصه درکی ندارند.

بحران بازنشستگی و بیمه‌های اجتماعی

در خصوص مساله بازنشستگان، چطور می شود که جامعه جوانی مثل ایران ، سالیان سال حق بیمه کلانی را بپردازد و امروزه نتواند مستمری بازنشستگان را بپردازد؟ زمانی که در سایه جناح بازی و فامیل بازی و رانت خواری ، به هر کس و ناکسی حکم مدیریت دادید، نمی شد فکر امروزه را نیز می کردیم؟ آیا سراغ دارید مدیری از سازمان تامین اجتماعی و یا شستا و یا …. که سرش بر بالای دار رفته باشد؟ درحالیکه بازنشسته زحمتکش آبرودار ، خود را حلق آویز می کند و یا در محل کار سابقش، خودکشی می کند.

در صورت انتخاب اینجانب به عنوان نماینده خودتان در مجلس شورای اسلامی مطمئن باشید:

  • راه های ارتباطی گسترده با استفاده از فناوری دیجیتال و کمک افراد جهادی همکارم به اشکال متنوع با شما مردم خواهم داشت تا نظرات و خواسته های شما را بشنوم.
  • گروه جهادی پیمان جوانمردان با حداقل ۱۵۰ متخصص متعهد بالای ۵۰ سال که سوابق عالیه مدیریتی داشته اند، برای انجام وظایف نمایندگی کمکم خواهند کرد
  • رسانه ۳۶۱ درجه ایران و تیم حرفه ایی رسانه ای آن، برای اطلاع رسانی و شفافیت و اجماع عمومی، به عنوان ابزاری ارزشمند و موثر در اختیار نماینده شما می باشد
  • کمیته حقوقی پیمان جوانمردان با عضویت ۹ حقوقدان جهادی، تمامی سعی و همکاری برای انجام وظایف نمایندگی ام را به کار خواهند بست و دریغ نخواهند کرد.
  • از ابتدای فعالیتم، تلاش خواهم کرد تا ۱۰ نفر جوان مستعد را برای کارورزی در مجلس آموزش دهم تا برای نمایندگی و و کالت مردم برای دوره های بعدی آماده شوند
  • تا بتوانم در جهت قانون زدایی تلاش می کنم/ جهت تدوین ساز و کار تحریم ملت ایران، ازآمریکایی‌ها موفق‌تر عمل کرده‌ایم و بهتر از آنها توانسته ایم کشور و ملت ایران را تحریم و درگیر مشکلات و بروکراسی کنیم و مدیران را زمین گیر. لذا بایستی امور را سهل کنیم
  • تا بتوانم دخالت دولت در امور مردم را کاهش میدهم
  • تا آنجا که توان داشته باشم، بخش خصوصی را تقویت می کنم و معتقدم بسیاری از فعالیتهایی که حاکمیتی نام برده میشود را می توان به بخش خصوصی محول نمود
  • برای حل مشکل موکلینم، بی تفاوت نبوده و یا سکوت نخواهم کرد و شجاعانه مطالبه گری می کنم
  • دروغ نخواهم گفت . حقیقت را به پای مصلحت ذبح نخواهم کرد. دین را روشی برای زندگی کردن میدانم نه زندگی نکردن. مجاهدین راه حق را روی تخم چشمانم میگذارم. ریا و نفاق مردم را منزجر نموده است
  • معتقدم گدا پروری و کمکهای ناچیز و شعارهای عوام فریبانه و فقیر کردن تمامی مردم بایستی جمع گردد و دولت کوچک شود برای خدمت به محرومان و مستضعفین ، بایستی قدر کارآفرینان و سرمایه گذاران را دانست و ملاک حق و حقیقت ، فقر و بدبختی نیست. فقر ضد ارزش است.
  • شفافیت را به پستوها و حجره ها و درآمدهای خانواده های مدعی انقلابی گری و همواره متنعم از سفره انقلاب می برم و جوانان مطالبه گر محقق و عدالتخواهان را حمایت می کنم

معتقدم بهترین راه خدمت نه تنها نمایندگی مجلس ، بلکه در سایه اخلاص و تلاش جمعی و افزایش آگاهی و بصیرت و توسعه امید و عشق و محبت امکان‌پذیر است و گروه‌های جهادی بستر بسیار مناسبی برای ارائه خدمت خالصانه است و البته استفاده از جایگاه مجلس می‌تواند زحمات و اهداف گروه‌های جهادی و جهادگران را ضریب نفوذ بیشتری بدهد.

ما از تمامی وطن دوستان، دلسوزان جهادگر و بسیجی می‌خواهیم که با پیوستن به جمع گروه جهادی پیمان جوانمردان و افراد متخصص در صورت علاقه‌مندی با حضور در جمع نخبگانی و همچنین استفاده از سکوی رسانه‌ای ۳۶۱ درجه ایران، برای تعالی ایران اسلامی و بهبود مستمر شرایط زندگی کمک نمایند.

گروه جهادی پیمان جوانمردان (Pj121.ir)  با داشتن ۱۵۰ نفر متخصص با تجربه دارای سابقه مدیریت ارشد دولتی و خصوصی و همچنین شبکه نخبگانی رو به توسعه خود (d361.ir) از کاندیداهایی که احساس مسئولیت کرده‌اند و قبول زحمت، بدون چشم داشت مادی حمایت می‌کند. و کمک به اخذ تصمیمات بهینه برای لوایح و طرحهای مختلف می‌نماید و با استفاده از رسانه ۳۶۱ درجه ایران (i361.ir) سعی در توجیه همگانی و روشنگری و شفافیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید