کد خبر:187279
پ

فشار سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق اسرا

بخش امنیتی رژیم صهیونیستی به منظور آمادگی برای حکم بازداشت دادگاه لاهه علیه مقامات صهیونیستی، خواهان دستیابی سریع‌تر به توافقی درباره تبادل اسراست.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) گزارش داد، نهاد امنیتی این رژیم برای توافق درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی فشار می‌آورد و آن را مهم‌تر از عملیات نظامی در شهر رفح، واقع در جنوبی‌ترین بخش غزه می‌داند.

این شبکه گزارش کرد، کابینه رژیم صهیونیستی و ارتش خود را برای صدور حکم بازداشت توسط دادگاه کیفری بین‌المللی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم آماده می‌کنند.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی از تلاش تل‌آویو برای ممانعت از صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه مقامات ارشد رژیم صهیونیستی توسط دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه خبر داده بودند. روزنامه عبری «معاریو» نوشت دفتر نتانیاهو و وزارت امور خارجه در حال هماهنگی همه رویه‌هایی هستند که در چندین بخش انجام می‌شود.

این روزنامه نوشت: در محور دیپلماتیک بحث‌های عمیقی عمدتا با دولت آمریکا در جریان است، بر این اساس که آمریکایی‌ها در صورت صدور حکم بازداشت نمی‌توانند آن را لغو کنند، اما تلاش می‌کنند تا احکام دادگاه را تسهیل کنند.

بر اساس برآوردها، قرار است حکم دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد رژیم صهیونیستی به اتهام انجام عملیات نظامی در نوار غزه ظرف چند هفته آینده صادر شود.

در روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی گزارش‌هایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه به دلیل ادامه عملیات نظامی در غزه، احتمال افزایش حکم‌های بازداشت بین‌المللی علیه مقامات ارشد این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو در دادگاه لاهه وجود دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید