کد خبر:183783
پ

عمق راهبردی دشمنان در دسترس نیروهای مسلح ایران است

جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: نیروهای مسلح ایران در خاورمیانه، برای کشورهای اسلامی و حتی کشورهای مستقل و آزاد شور و شعف به ارمغان آوردند تا دشمنان بدانند عمق راهبردی آنها در دسترس تجهیزات و دست بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هرگونه اقدامی علیه منافع ملت ایران هزینه گزافی برایشان به دنبال خواهد داشت.

عمق راهبردی دشمنان در دسترس نیروهای مسلح ایران است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، امیر دریادار دوم جلیل مقدم روز چهارشنبه همزمان با ۲۹ فروردین در مراسم رژه یگان‌های تخصصی نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران اسلامی ایران، اظهار کرد: در بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی و همصدا و همراه شدن ارتش با ملت بزرگ ایران به عنوان نخستین بازوی توانمند انقلاب در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی تلاش‌های بی‌شائبه و مستمری را با فداکاری و ایثار در ابعاد مختلف آغاز کرد.

وی افزود: در میان هیاهو و جنجال دشمنان انقلاب، گروه‌های معاند بدخواهان نظام، فتنه‌گران و بی‌بصیرت‌هایی که در اول انقلاب با اهداف پلید و خاص سیاسی و در راستای اهداف نظام استکبار جهانی صدای انحلال ارتش را سر دادند و خواستار انحلال ارتش با نیت شوم خود شدند لیکن حضرت امام رحمت‌الله علیه و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با دوراندیشی و تدابیر حکیمانه‌ای که داشتند ارتش را امید ملت لقب دادند و در ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ در پیامی تاریخی خطاب به ملت شریف و مبارز ایران روز بیست و نهم فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند و در این روز از ارتشیان خواستند که با ساز و برگ نظامی در مقابل مردم در شهرهای بزرگ رژه برگزار کنند و پشتیبانی خودشان از ارتش جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ و شریف ایران اعلام نمایند.

امیر مقدم اضافه کرد: حضرت امام رحمت‌الله با پاسخ دندان شکن در ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ ارتشیان جان برکف را مورد عنایت و لطف خود قرار دادند. رزمندگان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران در طی انقلاب و تا کنون در بزنگاه‌های حساس کشور از شکل گیری جریان انقلاب در روزهای سیاه ستم شاهی و تسریع در روند پیروزی انقلاب اسلامی، دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و پس از آن در مقابل دشمن بر نام خود را به درستی جای گذاشتند.

وی با بیان اینکه پس از شکل گیری انقلاب اسلامی درزمانی که سایر قوای رزم از آمادگی کافی جهت دفاع و مبارزه با دشمنان این مرز و بوم برخوردار نبودند، افزود: ارتش جهموری اسلامی ایران در کردستان، ترکمن صحرا ، آمل ، سیستان و سایر مناطق توانست آتش فتنه‌ها را یکی پس از دیگری خاموش و در این راه شهدای زیادی هم تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: درست در همین زمان قدرت‌های جهان در راس آنها آمریکای جنایتکار در تنور توطئه جنگ می‌دمیدند تا اینکه در یکم شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعث به تحریک استکبار جهانی جنگ را آغاز کردند تا جایی که صدای نفس‌های تانک‌های و سربازان رژیم تا دندان مسلح بعثی پشت دروازه‌های اهواز به گوش شنیده می‌شد.

وی تاکید کرد: هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت ارتشیان و همراهی سایر نیروهای مسلح، پیروزمندانه به پایان رسید. تقدیم ۴۸ هزار لاله پرپر ارتش جمهوری اسلامی ایران هزاران صیاد، بابایی، فلاحی، فکوری، شیرودی، کشوری، نادری، همتی و سایر شهیدان عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران بهای این ظفرمندی‌ ارتش بود.

عمق راهبردی دشمنان در دسترس نیروهای مسلح ایران است

مقدم با اشاره به روایت های فتح ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان دفاع مقدس، گفت: اگر بخواهیم از روایت‌های فتح ارتش نام ببریم دفاع ۳۴ روزه تکاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. ارتش تا دندان مسلح رژیم بعثی آمده بود که هفت روزه تهران را فتح کند اما در پشت دیوارهای خرمشهر قهرمان ۳۴ روز زمین‌گیر شد. حمله ۱۴۰ فروندی نیروی هوایی به عمق خاک دشمن و حمله به دورترین پایگاه الولید، هواپیماهای متخاصم که به مرز ایران اسلامی حمله کرده بودند هنوز خنک نشده بود که تیزپروازان نیروی هوایی ما به رژیم بعث حمله کردند و مقدمات شکست رژیم بعثت و استکبار جهانی را فراهم کردند.

وی با اشاره به سایر عملیات های ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی، افزود: در عملیات‌های سامرائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس برگ های زرین از صفحات روایت این پیروزی‌های ارتش جمهوری اسلامی است. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شصت و هفتمین روز از ابتدای جنگ نیروی دریایی رژیم بعث را کلاً از بین برد.

جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران هرگاه گرهی به کار ملت افتاد به میدان آمدند و مشکل گشایی کردند، تصریح کرد: در سیل، زلزله، برف، بیماری در هرزمانی که ملت ایران آزرده شد ارتش پای کار بود و سربلند از آزمون بیرون اومد و محبوبیتش را در چشم رهبر انقلاب اسلامی فزونی یافت.

وی تاکید کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح در تولید تجهیزات خودکفا، در کسب علم و تولید علم پر توان، در فرهنگ و باور مکتبی و روحیه انقلابی درخشان بوده است. امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بی نگاه به دستان دشمن، تانک‌های خود را با نام و نشان وطنی ذوالفقار و کرار نامیده است، موشک‌هایش اقتدار را به جهانیان باورانده است. جنگنده‌های وطنی با نام‌های صاعقه و طوفان بر سر دشمن می‌بارند و با نام کوثر آسمان امن مان را برای ملت تبرک می‌کنند.

مقدم اضافه کرد: ناوهای تمام ایرانی همچون دنا و سهند در دور دست‌ها بر گرده امواج می‌کوبند که بایستی به احترام نام و نام ایرانی آرام بگیرند. همین چند ماه قبل بود که ناو گروه ۸۶ رزمی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو بندر مکران و ناو شکن تمام ایرانی دنا قریب هشت ماه بیش از ۶۰ هزار کیلومتر را در اقیانوس‌ها طی کردند و تحیر جهانیان برای عبور ناوشکن تمام ایرانی از اقیانوس‌های مواج و طوفانی جهان را برانگیختند.

وی خاطر نشان کرد: امروز هر حرکت نظامیان ارتش جمهوری اسلامی ایران آن هم در داخل مرزهای کشور اثر راهبردی منطقه‌ای و فرامنطقی دارد اگر امروز نفتکش‌های ایرانی صرفاً با پرچم ایران اسلامی حتی بدون اسکورت نظامی در اوج تهدید و تحریم آمریکای جنایتکار و در پیش چشم ارتش آمریکا تا ونزوئلا پیش می‌روند و دشمن نمی‌تواند مقابلشان بایستد از ترس جامعه جهانی نیست و نه از سر اخلاق مداری دشمن، بلکه دشمن از نیروهای مسلح در چنین مواردی از ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌ترسد و می‌داند یک ارتش مقتدر به پشت هر کشتی و نفتکش ایرانی است و اگر لازم باشد در دوردست‌ها با دشمن مقابله خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید