کد خبر:168700
پ

روسیه: اوکراین از سلاح‌های شیمیایی آمریکایی استفاده می‌کند

رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: شواهدی مبنی بر استفاده اوکراین از سلاح‌های شیمیایی آمریکایی در درگیری بین دو کشور وجود دارد.

روسیه: اوکراین از سلاح‌های شیمیایی آمریکایی استفاده می‌کند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ایگور کریلوف روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: روسیه موارد استفاده از مهمات شیمیایی آمریکا توسط نیروهای اوکراینی را در عملیات نظامی ویژه ثبت کرده است.

وی ادامه داد: نیروهای ارتش روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه، اسناد و شواهدی از استفاده سلاح‌های شیمیایی توسط اوکراین را به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد در سال گذشته بارها از این سلاح‌ها استفاده کردند.

به گفته کریلوف ارتش اوکراین در سال ۲۰۲۳ چندین بار از نارنجک‌های شیمیایی ساخت آمریکا که از پهپادها پرتاب شده بود علیه نیروهای مسلح روسیه استفاده کرد و در ژانویه امسال واحدهای اوکراینی از یک ماده شیمیایی سمی ناشناخته علیه نیروهای روسی استفاده کردند که منجر به سوختگی، تهوع و استفراغ شده است.

وی گفت: از جمله مواد شیمیایی استفاده شده در سلاح‌های اوکراینی ماده سمی تابون است که در فهرست‌های ممنوع کنوانسیون‌های جهانی قرار دارد.

یک افسر نظامی ارتش روسیه پیشتر گفته بود که ۲ پهپاد اوکراینی بر فراز مواضع ارتش روسیه در نزدیکی اوگلدار ظاهر شدند و یکی از پهپادها بی درنگ سرنگون شد اما پهپاد دوم موفق شد مواد شیمیایی خود را روی مواضع ما پرتاب کند.

این افسر با اشاره به اینکه ۲ سرباز روسی که در معرض انفجار این مواد شیمیایی قرار گرفتند دچار سوختگی ریه شده‌اند، افزود: هر ۲ سرباز روسی دارای علائم بارز مسمومیت از جمله حالت تهوع و تحریک غشاهای مخاطی بودند.

وی گفت: قطعه‌های سلاح منفجر شده و مهمات پهپاد ساقط شده برای بررسی ارسال شده است.

روسیه: اوکراین از سلاح‌های شیمیایی آمریکایی استفاده می‌کند

اسپوتنیک عکسی از این سلاح شیمیایی به دست آورده که شبیه یک لوله استوانه‌ای فلزی است که انتهای آن پوشیده شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید