کد خبر:116350
پ
این خبر را حتما تا آخر بخوانید

خبر فوری و مهم: خودروهای برقی تسلا به ایران می آید

شرکت تسلا اَبَرکارخانه (Mega Factory) تولید خودروی برقی با ظرفیت تولید ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ خودرو در سال را در ایران راه اندازی می کند. به گزارش ۳۶۱ درجه ایران ، آقای ایلان ماسک ، سرمایه دار بزرگ کارآفرین دنیا ، با خوشحالی از تصمیمات وزیر جدید صمت ایران ، اعلام کرد به زودی اَبَرکارخانه تسلا را در […]

شرکت تسلا اَبَرکارخانه (Mega Factory) تولید خودروی برقی با ظرفیت تولید ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ خودرو در سال را در ایران راه اندازی می کند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران ، آقای ایلان ماسک ، سرمایه دار بزرگ کارآفرین دنیا ، با خوشحالی از تصمیمات وزیر جدید صمت ایران ، اعلام کرد به زودی اَبَرکارخانه تسلا را در ایران راه اندازی خواهد کرد. وی بیان داشت مشابه این کارخانه را در آلمان با ۱٫۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام داده است و دلیلی ندارد با توجه به زمین رایگان و دستمزدهای بسیار بسیار پایین کارگران ایرانی ، و معادن و صنایع فولادی عظیم و ارزان قیمت مواد در ایران ، و بازار تشنه خودروی ایران ، ایجاد کارخانه تسلا را تکرار ننماید، بلکه صرفه بیشتری از آلمان نیز خواهد داشت.
آقای ماسک در پاسخ خبرنگاران افزود ، روند مذاکره و اخذ نتیجه برای سرمایه گذاری و توافق با مدیران ایرانی ، بسیار راحت ، صریح و مثمر ثمر بوده است و هیچگونه اما و اگر و مصلحت و شاید و … نداشته و متولی صنعت ، صرفا آقای علی آبادی است و خوشحالم که آقای وزیر ، پیشران اقتصاد و تکنولوژی در ایران است.

با توجه به قیمت روز دلار، حجم سرمایه گذاری تسلا برابر با ۶۰ هزار میلیارد تومان است که طبق شنیده ها برمعادل با یک سوم زیان انباشه ایران خودرو می باشد.

در این خصوص وزیر صمت ، اظهار نظری ننموده ولیکن ابراز داشت که اینجانب ، مدیرعامل ایران خودرو و یا سایپا و یا سهامدار خودرو ساز خصوصی و یا مپنا با صدها حاشیه و پنهان کاری نیستم و اهل تعارف و نون قرض دادن و باج دادن به جریانات سیاسی و یا پارلمان و یا … نیز نیستم. بلکه اینجانب توانایی مذاکره به زبان روز دنیا ، لابی گری بین المللی ، به کارگیری مدیران و معاونان توانمند را داشته و به جای تصمیمات مقطعی ، به صورت سیستمی تصمیم سازی می کنم.
علی آبادی معتقد است نیاز امروزه مردم خودرانها است و دیگر کسی به خودروهای قدیمی با سوخت فسیلی علاقمند نمی باشد.

وی ابراز نمود ، نظام سرمایه داری به منافع خود فکر می کند و هر جای عالم که منفعتی باشد و یا بازار قابل توجهی باشد، حضور دارد.

کارشناسان معتقد هستند ، علی آبادی در مپنا ، دستش باز بوده و سفرهای خارجی خود را رفته و بنز سواریهایش را قبلا کرده است. لذا انتظار میرود ، تصمیمات شاخصی را برای پیشرفت کشور بگیرد و جای تعجب ندارد که وقت خود را صرف دفتر و دستک وزارتی ننماید.

در آخر لازم به ذکر است ، این یک گزارش خبری غیر واقعی است!

ولی امیدواریم ، که به زودی ایران سربلند ، در گام دوم انقلاب ، مدارج ترقی و توسعه را خواهد پیمود و عملکرد وزرا و مدیران کشور ، افتخار هر ایرانی خواهند بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید