کد خبر:187025
پ

جنگ بقا در انتهای جدول لیگ برتر/فرارازسقوط

فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور در حالی ۶ هفته دیگر به پایان می‌رسد که جنگ بقا در پایین جدول همچنان ادامه دارد و تنها نماینده مازندران هم در این نبرد نفس‌گیر باید از ۶ دیدار دشوار و حساس که هر کدام حکم یک فینال را دارند امتیاز لازم برای فرار از سقوط را کسب کند.

نساجی و ۶ فینال تا پایان فصل

فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور در حالی ۶ هفته دیگر به پایان می‌رسد که جنگ بقا در پایین جدول همچنان ادامه دارد و تنها نماینده مازندران هم در این نبرد نفس‌گیر باید از ۶ دیدار دشوار و حساس که هر کدام حکم یک فینال را دارند امتیاز لازم برای فرار از سقوط را کسب کند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال کشور به ایستگاه‌های پایانی و حساسش رسیده و حالا نبرد تیم‌ها در صدر و قعر جدول به داغ‌ترین لحظاتش نزدیک می‌شود. استقلال و پرسپولیس نبرد میلیمتری و پرهیجانی برای قهرمانی دارند، ملوان، تراکتور و سپاهان برای کسب سهمیه می‌جنگند و در قعر هم صنعت نفت، نساجی، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و حتی پیکان و هوادار باید برای فرار از سقوط به لیگ آزادگان بجنگند.

نساجی که این فصل فوتبالی را از ابتدا با ناکامی آغاز کرد و روزهای پرفشار و دشواری را گذراند، یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ آزادگان به شمار می‌آید. ۱۹ امتیاز از چهار برد، هفت تساوی و ۱۳ باخت حاصل عملکرد نساجی در ۲۴ هفته‌ای است که از لیگ برتر گذشت. عملکردی که سبب شد نساجی تقریبا در طول فصل قعرنشین باشد و در حال حاضر نیز روی پله پانزدهم یکی از ۲ گزینه اصلی سقوط باشد.

ساکت الهامی که از هفته هجدهم سکان هدایت نساجی بحران‌زده را در دست گرفت طی هفته‌های اخیر تیم را به ثبات روانی و انسجام فنی رساند و هرچند که نتوانست نساجی را از محدوده خطر خارج کند، اما شرایط فنی و روحی تیم را بهتر کرد.

نساجی تا پیش از حضور الهامی در این تیم از ۱۷ مسابقه ۱۱ امتیاز کسب کرده بود و پس از روی کار آمدن الهامی از هفت مسابقه‌ توانست هشت امتیاز به دست آورد و ۱۹ امتیازی شود. یعنی میانگین امتیازات نساجی از ۰.۶۴ امتیاز در هر مسابقه تا پایان هفته هفدهم و پیش از حضور ساکت الهامی، طی هفت مسابقه اخیر به ۱.۱۴ امتیاز رسیده است.

نساجی و ۶ فینال تا پایان فصل

در فصل بیستم نیز الهامی پس از هفته هفدهم سرمربیگری نساجی را بر عهده گرفت. این تیم در قعر جدول قرار داشت و ۱۳ مسابقه تا پایان فصل باقی مانده بود. آن زمان نساجی از ۱۷ مسابقه‌ فقط ۱۰ امتیاز کسب کرده بود و در رتبه پانزدهم جدول قرار داشت. الهامی ۱۳ بازی فرصت داشت تا نساجی را از خط سقوط نجات دهد. نساجی با ساکت از ۱۳ مسابقه‌ای که پیش رو داشت ۷ برد و ۲ مساوی کسب کرد و با به دست آوردن ۲۳ امتیاز در ۱۳ مسابقه توانست مجموع امتیازاتش را به ۳۳ برساند و از سقوط فرار کند.

برنامه بازی‌های نساجی تا پایان فصل

اما در این فصل نساجی شرایط دشوارتری در پیش دارد. از ۱۳ مسابقه‌ای که نساجی با الهامی باید تا پایان فصل برگزار می‌کرد هفت مسابقه پشت‌سر گذاشته شده و فقط ۶ دیدار دیگر باقیمانده که هر کدام برای نساجی در حکم یک فینال هستند.

نساجی برای دیدار هفته بیست‌وپنجم چهارشنبه این هفته -۱۲ اردیبهشت- باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن تیم هفتم جدول برود.

بیست‌وششمین دیدار نساجی ۱۷ اردیبهشت در قائمشهر و مقابل یکی از ۲ مدعی قهرمانی یعنی پرسپولیس برگزار می‌شود. دیداری بسیار دشوار که هم در سرنوشت قهرمان لیگ اثرگذار است و هم می‌تواند روی بقا یا سقوط نساجی تاثیر بگذارد.

بازی هفته بیست‌وهفتم نساجی یک فینال واقعی و دیدار ۶ امتیازی است. تقابل نساجی با استقلال خوزستان در اهواز قطعا تا حد زیادی سرنوشت این ۲ تیم را مشخص خواهد کرد. نساجی و استقلال خوزستان در جدول همسایه هستند و در حال حاضر با یک امتیاز اختلاف برای کنار زدن همدیگر تلاش می‌کنند تا در لیگ بمانند. این تقابل برای ساکت الهامی و بازیکنانش در نساجی حساس‌ترین بازی تا پایان فصل است.Play00:00-00:57MuteSettingsPIPEnter fullscreenDownload

بیست‌وهشتمین مسابقه نساجی باید مقابل استقلال تهران در قائمشهر برگزار شود. تقابل با مدعی اصلی قهرمانی لیگ که در نبرد با پرسپولیس به دنبال کسب همه امتیازات ممکن است، برای نساجی که برای بقا در لیگ می‌جنگد و در هر بازی فشار زیادی را باید تحمل کند کار بسیار دشواری است. البته نساجی یک بار در فصل بیستم این کار دشوار را به خوبی انجام داد و در لیگ ماندنی شد.

نساجی در هفته بیست‌ونهم به مصاف تیم هوادار تهران می‌رود و باید در زمین حریف برای کسب امتیاز تلاش کند. آخرین دیدار نساجی هم در قائمشهر و مقابل دیگر تیم خوزستانی که از گزینه‌های احتمالی سقوط محسوب می‌شود برگزار می‌شود؛ فولاد خوزستان. دیداری که در صورت استمرار این نبرد میلیمتری بین تیم‌های قعر جدول می‌تواند تنور رقابت‌ قعرجدولی‌ها را در هفته پایانی فصل به داغ‌ترین حد ممکن برساند.

نساجی‌چی‌ها با وجود شرایط دشواری که تیم محبوب‌شان برای بقا در لیگ برتر دارند همچنان امیدوارند که الهامی و یارانش بتوانند تیم را با توجه به فاصله نزدیکی که بین تیم‌های پایین جدول وجود دارد و عزمی که در جوِ تیم برای امتیازگیری و بقا ایجاد شده امتیاز حضور در لیگ برتر را حفظ کنند. آن‌ها با همین امیدواری نیز برای حمایتِ پرشور در بازی‌های باقیمانده به ویژه سه بازی خانگی مقابل پرسپولیس، استقلال و فولاد خوزستان برنامه‌ریزی کرده‌اند تا مانند دیدار با تراکتور، نساجی باز هم شگفتی‌ساز ظاهر شود و دست‌کم از دیدارهای خانگی‌اش امتیازگیری کند

منبع
ایرنا
کلیدواژه : لیگ برتر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید