کد خبر:186987
پ

بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی استان از اجرای اولین طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا در سال ۱۴۰۳ با اولویت نظارت و واپایش انبارها و محل های دپوی کالا خبر داد و گفت: در این طرح بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سردار جلیل موقوفه ئی شامگاه ۸ اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در سراسر استان سمنان در زمان ۷۲ ساعته ی اجرای طرح ابلاغی با استفاده از ظرفیت های مطلوب منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، اقدام عملیاتی جامع خود را با هدف نظارت و واپایش انبارها و محل‌های دپوی کالا به منظور مبارزه قاطعانه با پدیده قاچاق در دستور کار خود قرار داده اند.

وی افزود: مأموران با کنترل نامحسوس مکان های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضایی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

 این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: ماموران در بازرسی های به عمل آمده کشفیات مهمی در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو و … داشتند که ارزش ریالی آن توسط کارشناسان مربوطه ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برآورد شد.

سردار موقوفه ئی تصریح کرد: در این رابطه ۹ نفر دستگیر و چهار دستگاه وسیله نقلیه نیز توقیف شد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت های این فرماندهی بوده و از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید