کد خبر:185269
پ

ایلهان عمر: برخی از جمهوری‌خواهان حضور یک مسلمان را در کنگره برنمی‌تابند

«اسرا هیرسی» دختر ۲۱ ساله «ایلهان عمر» نماینده جمهوری‌خواه و مسلمان کنگره آمریکا اعلام کرد که بعد از تعلیق از دانشگاه کلمبیا به دلیل شرکت در اعتراضات ضداسرائیلی، اکنون بی‌خانمان و گرسنه است.

بی‌خانمانی فرزند نماینده کنگره آمریکا به‌ دلیل مواضع ضداسرائیلی

«اسرا هیرسی» دختر ۲۱ ساله «ایلهان عمر» نماینده جمهوری‌خواه و مسلمان کنگره آمریکا اعلام کرد که بعد از تعلیق از دانشگاه کلمبیا به دلیل شرکت در اعتراضات ضداسرائیلی، اکنون بی‌خانمان و گرسنه است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، این دانشجو در جنبش ضداسرائیلی اخیر دانشگاه کلمبیا حضور فعال داشته و اکنون به‌همراه ۲ هم‌کلاسی دیگر خود از دانشگاه تعلیق شده‌اند.

هیرسی که به همراه بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض دیگر توسط پلیس دستگیر شده بود، می‌گوید که بعد از دستگیری به مدت هفت ساعت کت‌بسته نگه داشته شده است.

او اکنون می‌گوید که از محل اقامت خود در پردیس دانشگاه اخراج و از سالن غذاخوری نیز محروم شده است و لذا در حالی که تمام لوازم شخصی خود را طی درگیری‌ها از دست داده، بدون سرپناه و غذا سر می‌کند.

او معتقد است که لورا روزنبری رئیس کالج بانوان بارنارد وابسته به دانشگاه کلمبیا که او به آن تعلق داشت، با اخراج او و ۲ تن دیگر از معترضان واکنش شدیدی به اعتراضات به خرج داده است.

هیرسی ادامه می‌دهد که روزنبری برای رقابت با مینوچه شفیق رئیس دانشگاه کلمبیا که به‌خاطر اعتراضات دانشجویی به جلسه استماع کنگره دعوت شد و در مرکز توجهات قرار گرفت، دست به چنین تصمیمی زده است.

اما به‌عقیده هیرسی لازم است که توجهات از دانشگاه‌ برداشته شده و معطوف به وضعیت وخیم غزه شود؛ چراکه این دانشگاه‌ها به‌اتهام همدستی با کشتار غزه، صحنه اعتراضات قرار گرفته‌است.

او تاکید می‌کند: «از اینکه مردم به ما توجه می‌کنند و درک می‌کنند که سرکوب دانشگاه تا چه حد شدید بوده سپاسگزاریم، اما تمرکز بر دانشگاه به‌جای غزه کمی ناامیدکننده است».

اعتراضات دانشجویی گسترده برعلیه مواضع دانشگاه‌ها در حمایت از اسرائیل و نسل‌کشی غزه از ساعت چهار صبح روز چهارشنبه هفته گذشته در زمین چمن جنوبی دانشگاه کلمبیا آغاز شد و اکنون در حال تبدیل شدن به یک جنبش دانشجویی فراگیر است.

تا این لحظه دانشجویان سایر دانشگاه‌های آمریکا، از جمله ییل، بوستون، هاروارد و دانشگاه ایالتی اوهایو نیز برای همبستگی با دانشجویان کلمبیا خواستار برگزاری تظاهرات در حمایت فلسطین شده‌اند.

این جنبش دانشجویی در حالی در حال فراگیر شدن است که روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک خارجی به ارزش ۹۵ میلیارد دلار را که شامل کمک به رژیم صهیونیستی می شود، تصویب کرد.

منبع
ایرنا
کلیدواژه : ایلهانعمر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید