کد خبر:180175
پ

افزایش میزان فروش نفت موجب افزایش درآمدهای ارزی کشور در دولت سیزدهم شد

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دولت سیزدهم با افزایش میزان فروش نفت و وصول درآمدهای نفتی موجب افزایش درآمدهای ارزی کشور شد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دولت سیزدهم با افزایش میزان فروش نفت و وصول درآمدهای نفتی موجب افزایش درآمدهای ارزی کشور شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، فریدون حسنوندبا اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام و اشاره ایشان به شیرینی‌ها و تلخی‌های اقتصاد کشور اظهار داشت: آمار و ارقام حوزه فروش نفت در دولت سیزدهم نشان می دهد که با تدابیر اتخاذ شده و تعاملات و دیپلماسی قوی، میزان فروش نفت در این دولت نسبت به دوره های قبل چندین برابر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین قیمت فروش نفت هم نسبت به گذشته افزایش یافته است و این اقدام دولت در حوزه فروش نفت از شیرینی های اقتصادی کشور محسوب می شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آماری که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارائه داده اند، درآمدهای ارزی کشور حاصل از فروش نفت مشخص است. افزایش تولید، فروش و قیمت نفت کاملا مشهود است.

حسنوند اضافه کرد: وصول درآمدهای ارزی کشور حاصل از فروش نفت نسبت به دوره های قبل افزایش یافته است و نظارت دقیق‌تری هم بر توزیع درآمدهای نفتی وجود دارد.

وی رفع ناترازی در حوزه انرژی کشور را از دیگر اقدامات مطلوب دولت سیزدهم عنوان کرد و بیان داشت: در این رابطه دولت و مجلس اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند و در جهت کاهش ناترازی، سرمایه گذاری در بخش های مختلف صورت گرفته است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت در مدیریت مصرف، جداولی در حوزه برق و گاز تعریف کرد تا نظارت دقیق تری انجام شود و در فصولی که مصرف بالاتری داشتیم دقت بیشتری انجام شد تا خاموشی های برق کاهش یابد و همچنین در فصل زمستان با کمبود گاز مواجه نشدیم این مدیریت و هماهنگی دقیق و هوشمندانه بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

حسنوند با اشاره به اقدامات دولت برای فعال سازی شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی گفت: شرکتهای دانش بنیان در تقویت و توسعه حوزه انرژی مساعدت های خوبی انجام داده‌اند و وزارت نفت هم در این حوزه اقدامات موثری صورت داده و در مجموع می توان گفت که کارنامه دولت در حوزه انرژی قابل دفاع بوده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید