کد خبر:149755
پ

اسحاقی: شناسایی افراد دخیل در دستگاه‌های اجرایی در ماجرای چای دبش ضروری است

نماینده مردم قائنات در مجلس خواستار شناسایی افراد دخیل در دستگاه‌های اجرایی در ماجرای اختلاس چای دبش شد.

شناسایی افراد دخیل در دستگاه‌های اجرایی در ماجرای چای دبش ضروری است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایلنا، سلمان اسحاقی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اختلاس صورت گرفته در شرکت چای دبش گفت: اگر می‌خواهیم شفافیت را در دستگاه‌های اجرایی نشان دهیم باید در بانک مرکزی و وزارتخانه‌هایی همچون اقتصاد و صمت و تمامی سازمان‌ها مشخص کنیم چه مدیران و کارمندانی در این اختلاس دست داشتند و آیا اینکه با آنها برخورد شده است یا خیر؟

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس ادامه داد: در حالی ما صحبت از کمبود اعتبار و ارز می‌کنیم و تخصیص ارز به داروها با مشکل روبرو شده است که ۳.۵ میلیون دلار اختلاس می‌شود لذا باید افراد دخیل در این جرم مشخص شوند. همچنین شفافیت زمانی برای مردم مبارک است که هدف‌گذاری‌ها و اقدامات انجام شده برای مردم مثمرثمر باشد.

وی بیان کرد: اگرچه امروز در کشور از نبود اعتبار جهت تخصیص به دارو صحبت می‌کنیم اما واقعیت این است که اعتبار و ارز مورد نیاز وجود دارد، فقط باید جرم‌انگاری کنیم که این ارزها کجا تخصیص داده می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: در لوایح بودجه نسبت به ساختارها و رویه‌ها دقت بسیاری کرده و در حوزه‌هایی مانند تخصیص اعتبارات و حیات خلوت دولت‌ها مانند تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ورود کرده‌ایم لذا خواهش می‌کنم گزارش آن در صحن مجلس بیان شود. همچنین اختلاس اخیر هرچه سریعتر جرم‌انگاری شود.

اسحاقی تأکید کرد: ما امروز مدام اسم یک بخش خصوصی را با نام چای دبش به زبان می‌آوریم اما باید مشخص شود چه کسانی در دستگاه‌های اجرایی در این اخلاس شریک بودند و ضمن برخورد با آنها جرم‌انگاری شود، آن زمان که شهرام جزایری و بابک زنجانی به اختلاس محکوم شدند آیا مشخص شد در اختلاس‌های آنها در دستگاه‌های دولتی چه افرادی نقش داشته‌اند و آیا جرم‌انگاری شدند؟ همچنین آیا برای بازگرداندن و محاکمه آن رئیس بانک مرکزی که از کشور فرار کرد، اقدامی کردیم.

منبع
ایلنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید