کد خبر:17294
پ

اختصاصی | جزئیات تازه‌ای از دستور رهبر انقلاب به قوه قضائیه

دستور رهبر معظم انقلاب حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای در هامش نامه داود دانش جعفری درباره بازنگری حکم قضایی متهمان پرونده بانک مرکزی، تنها منحصر به سید احمد عراقچی نیست.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، براساس اطلاعات جدید دریافتی، دستور رهبر معظم انقلاب حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای در هامش نامه داود دانش جعفری درباره بازنگری حکم قضایی متهمان پرونده بانک مرکزی، تنها منحصر به سید احمد عراقچی نبوده و بلکه شامل ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و احمد عراقچی و فرشاد حیدری معاون وی بوده است.

برپایه این گزارش در روزهای گذشته خبری مبنی بر دستور رهبر انقلاب به حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه منتشر شد که ایشان در آن تأکید کرده‌اند: «مبادا حکم جائرانه‌ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد».

گفتنی است که ولی الله سیف به ۱۰ سال حبس، احمد عراقچی به ۸ و فرشاد حیدری به ۲ سال زندان به اتهام سو مدیریت در مسائل ارزی طی ماه‌های پایانی سال ۹۶ و مداخله در بازار فردایی محکوم شده‌اند.

گزارش ۳۶۱ درجه ایران حاکی است که داود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نکاتی را درباره حکم صادره برای، ولی الله سیف رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی، احمد عراقچی و فرشاد حیدری معاونان او نوشته است.

دانش جعفری در نامه خود، از رهبری تقاضا کرده با توجه به روال بودن این سیاست در سنوات گذشته، مستندات و سوابق کار، دستور تجدیدنظر نسبت به این حکم و ارجاع آن به یک دادگاه صالح را صادر فرمایند.

رهبر انقلاب نیز در واکنش نامه ارسالی از سوی دانش جعفری به ایشان، خطاب به حجت‌الاسلام اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه تأکید کرده‌اند که مبادا حکم جائرانه‌ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید