کد خبر:15988
پ

آیا دستگاه قضا ورود می‌کند؟ / تازه‌ترین اطلاعات از گزارش حسابرس رسمی پتروشیمی امیرکبیر درباره برداشت‌های فوق نجومی!

اسنادی که به دست این رسانه رسیده نشان می‌دهد در شرکت پتروشیمی امیرکبیر پرداخت‌های خارج از سیستم به کرات اتفاق افتاده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ابعاد جدید و حیرت‌آوری درباره فیش حقوقی برخی مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر به دست آمده است. این فیش‌ها به تازگی در فضای مجازی دست به دست می‌شود البته امروز خبری از برکناری ۳ نفر از مدیران نجومی بگیر این شرکت منتشر شده است.

براساس فیش‌های منتشره میزان دریافتی مدیر مالی این شرکت در اردیبهشت ماه ۲۱۵ میلیون تومان، مدیر منابع انسانی این شرکت ۱۲۵ میلیون تومان و رییس حراست این شرکت ۸۴ میلیون تومان بوده است.

در همین حال،‌شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر در اطلاعیه‌ای درباره حقوق برخی مدیران خود نوشت: «با توجه به انتشار برخی تصاویر تحت عنوان فیش های حقوقی نجومی تعدادی از مدیران یکی از شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در فضای مجازی، به آگاهی می‌رساند براساس اطلاع واصله از مراجع ذیصلاح و پیرو بررسی‌های انجام شده، اسناد منتشره، فیش حقوقی نبوده و فاقد اصالت از این لحاظ است. ضمن آنکه طبق اطلاع داده شده برخی از ارقام مربوط به مزایای غیر مستمر مندرج در این تصاویر اساسا ‌مرتبط با پرداخت‌های سنوات گذشته بوده که بصورت تجمیعی در یکماه منظور شده است.»

اما به فاصله یک روز بعد از تکذیب پتروشیمی امیرکبیر ،‌ وزارت کار از اخراج هر سه نفر از مدیران نجومی بگیر خبر داده است.

فیش حقوق پتروشیمی امیرکبیر

برپایه این گزارش به نقل از پایگاه خبری رویداد۲۴ ابعاد ماجرا بسیار بزرگ‌تر از ارقامی است که در تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی آمده و اسنادی که به دست این رسانه رسیده نشان می‌دهد در شرکت پتروشیمی امیرکبیر پرداخت‌های خارج از سیستم به کرات اتفاق افتاده است.

براساس گزارش حسابرس مجموع دریافتی ع. ج مدیر منابع انسانی شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر در سال ۹۹ و ۷ ماهه ابتدایی امسال ۱ میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان بوده، درحالی که طبق حقوق پایه مصوب باید طی این مدت ۱۴۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرده؛ یعنی این مدیر بیش از ۱۰ برابر بیشتر از حقوق پایه خود پول تحت عنوان کارانه، کارت هدیه، پاداش نقدی و کارت دریافت کرده است.

مدیر مالی این شرکت هم ف. ر نجومی‌بگیر دیگر شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر است. رحیمی مدیر امور مالی باید در سال ۹۹ و ۷ ماهه امسال ۱۳۶ میلیون تومان حقوق می‌گرفته، اما در مقابل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافتی داشته است؛ یعنی تقریبا ۱۲ برابر بیشتر از حقوق پایه خود از شرکت به حساب خودش واریز کرده است.

در گزارش حسابرس رسمی پتروشیمی امیرکبیر توضیح داده شده که برداشت‌های ابهام آلود مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر به صورت نقدی و کارت هدیه بوده تا نه جایی ثبت شود و نه لازم باشد مالیات آن را بپردازند. البته این مورد تنها مورد فرار مالیاتی مدیران این شرکت نیست. از تیرماه امسال مدیر امور مالی پتروشیمی امیرکبیر مالیاتی از پرسنل کسر نکرده که این کار به لحاظ قانون درست نبوده است.

ترفند نجومی بگیران برای فرار از قانون!

یکی از ترفند‌هایی که این مدیران شرکت پتروشیمی داشته‌اند، این بوده که با هماهنگی یکدیگر به حساب شرکت کارت هدیه می‌خریدند و لیستی از اسامی گیرندگان را خودشان تهیه می‌کنند بدون اینکه واقعا این کارت‌ها را به پرسنل بدهند، چراکه هیچ رسیدی از سوی پرسنل در رابطه با دریافت کارت هدیه موجود نیست. تا جایی که خود مدیر مالی در جلسه با حسابرس اقرار به در اختیار داشتن مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان کارت هدیه در صندوق شخصی خود کرده است. همچنین حسابرس اعلام کرده که اموالی از شرکت خارج و تبدیل به پول نقد شده بدون اینکه اثری از آن در حساب‌های مالی باشد.

ترفند دیگر مدیران این شرکت ثبت سفارش ورزشی است؛ بدون اینکه کالایی در ازای آن وارد شرکت شود. امور ورزش این شرکت امسال چند ده فقره درخواست خرید برای لباس ورزشی صادر کرده و همه این درخواست‌ها از یک فروشگاه بوده، حالا معلوم شده که اجناس به شرکت وارد نشده و تنها تعداد اندکی از وسایل در انبار مواد شیمیایی موجود است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید