کد خبر:93388
پ

۵۰ نشان صنایع دستی مازندران در سامانه ثبت اسناد ثبت و در آستانه تجاری سازی قرار گرفته است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ۵۰ نشان محصولات صنایع دستی استان در سامانه ثبت اسناد کشور ثبت و در آستانه تجاری سازی قرار گرفته است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، صادق برزگر روز شنبه افزود: ثبت نشان مصنوعات و کالاها به منزله شناسنامه‌دار کردن آن محصول است و با توجه به رونق روزافزون فروش مجازی ضرورت داشتن نشان محصولات بیش از پیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت نشان در تمامی رشته‌های مشاغل مختلف با کالاهای متفاوت در زمینه‌های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات قابل اخذ است که می‌تواند به طور مستقیم بر کالای قابل عرضه باعث افزایش ارزش تجاری شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی مازندران گفت: فعالان صنایع دستی به وسیله ثبت نشان هم اعتماد مشتریان خود را نسبت به محصولات افزایش می‌دهند و از سوی دیگر به راحتی و با خیال آسوده می‌توانند برای محصولاتشان تبلیغات انجام دهند.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با داشتن مجوز صنایع دستی نام تجاری خود را به صورت نشان فارسی و با داشتن کارت بازرگانی به صورت لاتین ثبت کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد : در زمان حاضر ۷۰ رشته صنایع‌دستی از تعداد ۲۵۷ رشته دارای کد از سوی وزارت متبوع در مازندران فعال است.

برزگر یکی از شاخص‌های مهم حوزه صنایع‌دستی در سطح استان را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: پارسال ۲ هزار و ۲۰۴ شغل در این حوزه شغل ایجاد شد.

۵۰ نشان صنایع دستی مازندران در آستانه تجاری‌سازی

از ۲۹۰ رشته صنایع دستی مصوب جهانی ۲۵۰ رشته در ایران فعال است و هنرمندان در این زمینه به تولید محصول می پردازند و براساس اعلام معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران همچنین از این تعداد ۸۷ رشته صنایع دستی در مازندران فعال است که ۱۷ رشته صنایع دستی بومی و مخصوص این استان است.

حصیربافی، نمدمالی، لاک تراشی، کوپ بافی و چادر شب بافی از رشته های صنایع دستی مختص مازندران هستند که هنرمندان در این زمینه به فعالیت می پردازند.

همچنین در حال حاضر بیش از ۵۰۰ فروشگاه تولیدات صنایع دستی را در مازندران عرضه می کنند و به فروش می رسانند که بنا به اعلام معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان غالب این فروشگاهها عرضه کننده انواع کالا غیر صنایع دستی نیز هستند.

۵۰ نشان صنایع دستی مازندران در آستانه تجاری‌سازی
منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید