کد خبر:8719
پ

پیگیریهای مجلس به ثمر نشست/ ممنوعیت افزایش قیمت نان/ دستور اکید وزیر کشور به استانداران

پیگیری‌های رسانه‌ای ۳۶۱ درجه ایران، مانع از افزایش دوباره قیمت نان شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، پیگیری‌های مسئولانه دکتر زهره الهیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی، مانع از افزایش دوباره قیمت نان شد و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست امروز خود با دکتر الهیان طی دستوری به تمامی استانداران از آنان خواست تا از افزایش هرگونه قیمت نان جلوگیری کرده و با نظارت مستمر و موثر بر روند توزیع آرد، حقوق عوامل تولید نان تامین شود.

برپایه این گزارش، دکتر زهره الهیان امروز در دیدار با وزیر کشور، گزارشی جامع از چگونگی تامین آرد مورد نیاز کشور، فعالیت شرکت‌های حمل آرد و همچنین فعالیت اعضای صنف نانوایان کشور را ارائه کرد.

وی در این دیدار گفت: سالانه برای تامین ۱۲ میلیون تن آرد مورد نیاز کشور یارانه‌‌ای تخصیص داده شده است و افزایش قیمت نان با توجه به یارانه ای که پرداخت میشود، توجیه فنی- اقتصادی ندارد و تنها سبب فشار اقتصادی بیشتر بر گروه‌های مستضعف جامعه مینشود.

گفتنی است که در پی انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال افزایش ۵۰ درصدی نان، پایگاه اطلاع‌رسانی ۳۶۱ درجه براساس وظیفه رسمی و قانونی خود این موضوع را پیگیری و کسب اطلاع کرد که قیمت جدید انواع نان به‌صورت رسمی توسط استانداری به اتاق اصناف ابلاغ شده است.

همکاری تحریریه ۳۶۱ درجه و پیگیریهای مستمر دکتر زهره الهیان نسبت به این اقدام، توجه کمیسیون امنیت ملی و برخی از اعضای کابینه دولت روحانی را برانگیخت و سرانجام منجر به انتشار اطلاعیه دبیرخانه کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان مبنی بر ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت نان شد. متن اطلاعیه به شرح زیر است؛

پیرو مصوبه کارگروه ملی ساماندهی گندم آرد و نان که آنالیز تعیین و ابلاغ قیمت نان به صورت منطقه ای در اختیار استانداران محترم قرار گرفته بود.

با عنایت به اینکه مسئله تعیین قیمت نان در دستورکار ستاد اقتصادی دولت قرار دارد فلذا اعلام می‌دارد هرگونه افزایش قیمت نان قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت ممنوع است.

دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • fffffff ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۵
    2 0

    اخه ارد گران نشده. کارگرهای بدبخت نانوایی که پای آتش دارند نان میپزند نباید دستمزدهاشون افزایش پیدا کنه. ۴ سال همه چی ۱۰ برابر شده ولی حقوق کارگر فرقی نکرده. یه کارگر پول زحمت یک روز کارشو که با جان کندن بدست آورده فقط میتونه بده یه پوشک برای بچش بخره. اخه چقدر بی انصافید شما چقدر ظالمید. چقدر ژست و تبلیغات واسه مستضعف میگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید