کد خبر:163502
پ

قیمت قزل‌آلا به ۲۳۰ هزار تومان رسید

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: قیمت قزل‌آلا در اردبیل به ۲۳۰ هزار تومان رسیده که برای کاهش قیمت ماهی باید استخرهای ۲ منظوره کشاورزی احیا و از حالت رکود خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی۳۶۱ درجه ایران، محمد الله‌بخش بعد از ظهر پنجشنبه در نشست فعالان حوزه آبزی‌پروری در اردبیل، اظهار داشت: ما ظرفیت‌‌های خوبی را در پرورش آبزیان در استان داریم که با احداث مجتمع بزرگ آبزی‌پروری با رهاسازی ۴۰۰ هزار قطعه آبزیان و تولید ماهیان گرمابی سعی ما بر این است تا این مجموعه را گسترش دهیم.

وی به راکد بودن ۳۰۰ استخر دومنظوره کشوری در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید این استخرها یک‌‌هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی است که ضروری است در احیا و توانمندسازی این مجموعه‌ها تلاشی مؤثر انجام شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل حل مشکل به وجود آمده بین آب منطقه‌‌ای و شیلات را در نرخ‌گذاری آب تحویلی یادآور شد و افزود: ما باید از ظرفیت پایاب سد خداآفرین، عمارت و سبلان و همچنین چندین کانال پر آب نظیر ۴۰ پله پارس‌آباد برای پرورش آبزیان متنوع استفاده کنیم تا بستر تولید فراوان و پایین آمدن قیمت ماهی را در سطح ملی و استان شاهد باشیم.

الله‌بخش با بیان اینکه در ۲ سال دولت سیزدهم ظرفیت تولید آبزیان افزایش ۳۰ درصدی پیدا کرده است، تصریح کرد: پیش‌بینی ما تولید ۱۶ هزار تن آبزیان تا پایان ۱۴۰۴ است که به راحتی می‌‌توان با ظرفیت‌های موجود این میزان تولید آبزیان را انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تنها ۲۰ درصد ظرفیت تولید آبزیان در حال حاضر به کارگیری شده و ۸۰ درصد این ظرفیت بکر و بالقوه است که به راحتی می‌توانیم از فضا و بستر فراهم شده استفاده کنیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اضافه کرد: در پایان دولت گذشته میزان تولید آبزیان در این استان به ۱۰ هزار تن رسید اما در ۲ سال دولت سیزدهم این ظرفیت به ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافته که نشان‌دهنده یک کار جهادی در مسیر تولید و اشتغال است.

الله‌بخش به ۶ برابری ظرفیت اشتغال ایجاد شده در این بخش تا ۲۶۴ نفر اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات پرداختی نیز رشد ۳۰ برابری در ۲ سال اخیر داشته و قرار است در قالب طرح نهضت احیا و همکاری بنیاد برکت ۶۱ طرح با ۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اجرایی و به بهره‌برداری برسد.

وی برگزاری ۴۵ دوره آموزشی و ارائه خدمات ترویجی، آموزشی را برای فعالان این حوزه یادآور شد و بیان کرد: ۱۷۰ دستگاه هواده برای استخرهای دومنظوره تأمین شده تا به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گیرد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل از افزایش صدور مجوزهای قانونی در این حوزه و همچنین بهبود شرایط برای حمایت از سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: طرح‌های خوبی در شمال و جنوب استان در این حوزه در حال اجرا است که امیدواریم نتایج و ثمرات خوبی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید