کد خبر:189255
پ

عملیات «وعده صادق» خیلی از معادلات را به هم زد

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اقدامات جبهه مقاومت همچون بلایی خانمان‌سوز، رژیم‌صهیونیستی را گرفتار و مستأصل کرده و این امر، حاصل مجاهدت شهیدان است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، امیر سرتیپ قربانی در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس، با اشاره به جایگاه والای ولایت فقیه در دوران غیبت امام عصر (عج) اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی فرموده‌اند «یکی از نیاز‌های اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهداست. گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست» و به خصوص درباره شهدای گمنام نشان از ارزش این شهدا دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: خداوند در آیاتی از قرآن، درباره شهید و شهادت صحبت کرده است؛ چرا که شهدا معامله‌ای سودمندانه، عالمانه و معنوی انجام داده‌اند. شهدا نشان دادند که باید با علم و آگاهی مسیر خود را انتخاب کنیم؛ همان‌طور که آنان همین‌گونه مسیر خود را برگزیدند.

امیر سرتیپ قربانی عنوان کرد: نظر لطف خداوند و عنایات امام زمان (عج) به انقلاب اسلامی موجب شد که بتوانیم در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح بعثی بایستیم. در زمان آغاز جنگ تحمیلی، ما درگیر مسائل مرتبط با انقلاب بودیم و تمرکز لازم برای ورود به عرصه جنگ و دفاع از کشور را نداشتیم؛ در چنین شرایطی دشمن به مرز‌های ما حمله کرد؛ اما نبوغ جوانان ما ایستادگی مقابل دشمن را رقم زد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تفحص پیکر شهدا در بازه‌های زمانی مختلف، گفت: هنوز برخی پدران و مادران شهدا در انتظار پیکر فرزندان خود هستند. مردم، شهدا و خانواده شهیدان را دوست دارند و نمی‌گذارند کربلای دیگری در کشور اتفاق بیفتد.

امیر سرتیپ قربانی به ثمرات جانفشانی شهدا در اقتدار امروز کشور اشاره و بیان کرد: دکترین نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا ارزشمند است و این از دستاورد‌های جانفشانی شهداست.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: استکبار جهانی اذعان دارد که هیچ‌یک از اقداماتش علیه ایران اسلامی از جنگ نرم تا فتنه‌های دیگر موفقیتی در بر نداشته و نقشه‌هایشان نقش بر آب شده است؛ این به برکت خون شهداست که اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا زبانزد است.

امیر سرتیپ قربانی اضافه کرد: همچنین امروز اقدامات جبهه مقاومت همچون بلایی خانمانسوز، رژیم صهیونیستی را گرفتار و مستأصل کرده است که این امر نیز حاصل خون شهدا و مجاهدت‌های آنان است.

معاون هماهنگ کننده ارتش سپس با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: این عملیات، طوفان فکری و نخبگی بود و در حالی که صهیونیست‌ها این‌گونه القا می‌کردند که کسی توان مواجهه با آنها و گنبد آهنین را ندارد، یک گروه کوچک این کار بزرگ را انجام دادند؛ عملیات «وعده صادق» هم خیلی از معادلات را به هم زد که این خیزش نیز به برکت خون شهداست.

امیر سرتیپ قربانی عنوان کرد: خودباوری، اعتماد به نفس و توانمندی نیرو‌های مسلح را شهدای ما رقم زدند و درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار داشت: ملتی که به امامین خود اعتماد کرد و پای انقلاب و امام خویش ایستاد، ملت ایران بود که بعد از ۴۵ سال تحریم همچنان پای اسلام و انقلاب مانده‌اند.

امیر سرتیپ قربانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در ابعاد مختلف از جمله انرژی هسته‌ای و سایر حوزه‌ها پیشرفت داشته‌ایم و همین امر باعث هراس دشمن شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید