کد خبر:179767
پ

صبحانه خبری، ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

‍۳۶۱ درجه ایران؛ روایت تکان دهنده محمدعلی بهمنی از مرگ ناصر عبداللهی پس از ۱۸ سال
۱۸ سال پس از فوت تراژیک ناصر عبداللهی، حالا محمدعلی بهمنی روایتی عجیب و تکان دهنده از مرگ این خواننده جنوبی را مطرح کرده است. او با بیان اینکه برخی دوستان ناصر او را به یک جایی که آب شیرین خوبی دارد برده بودند، گفت: وقتی ناصر برنگشت، دوستان دیگری به دنبالش رفتند؛ دیدند که هم به سرش زده‌اند هم به بدنش. او را به بیمارستان بردند، اما دیگر نمی‌توانست نفس بکشد.

روحانی: مجموعاً قرارداد ۱۲۰ میلیون دوز غیر از آن ۶۰ میلیون دوز روسیه را بسته بودیم
حسن روحانی گفت: ما ۶۰ میلیون دوز واکسن از روسیه خریدیم که البته عملاً چند میلیون دوز بیشتر به ما ندادند. از چین، هند و بلژیک واکسن خریدیم. بعد با کوبا قرارداد واکسن پاستوکووک را بستیم. مجموعاً تا پایان دولت دوازدهم قرارداد ۱۲۰ میلیون دوز غیر از آن ۶۰ میلیون دوز از روسیه بسته شد. بعد مواجه شدیم با اعتراض به قرارداد خرید واکسن. در مجلس یکی از نمایندگان اطلاعیه داد که مردم واکسن چینی نزنند. حتی سازمان نظام پزشکی هم گفت واکسن‌هایی که این‌ها می‌خرند استاندارد نیست. اتفاقاً برای خرید واکسن کرونا بیشترین ایستادگی را دولت کرد؛ ضمن اینکه در ستاد کرونا بعضی با نظر من مخالفت کردند، گفتند برای چه شما واکسن می‌خرید؟ آقای مخبر گفته که من ۵۰ میلیون دوز واکسن تولید می‌کنم. گفتم ما که نمی‌توانیم معطل بمانیم. ۱۸۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم. ما خرید را انجام دادیم و گفتیم که بخشی از تزریق به عهده دولت بعد باشد.

رئیسی: دولت هیچ‌گاه پیشرفت کشور را به بهانه تحریم‌ها متوقف نکرده
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار نمایندگان تشکل‌ها، جنبش‌ها و فعالان دانشجویی با تاکید بر اینکه دولت مردمی هیچ‌گاه رشد و پیشرفت کشور را به بهانه تحریم‌ها، تهدیدها و فشارها متوقف نکرده است، تصریح کرد: امروز با توجه به تلاش دشمن برای ناامیدسازی مردم به ویژه نسل جوان ملاک و معیار وطن دوستی و انقلابی بودن، امیدآفرینی در مقابل یأس‌آفرینی است و ما یقین داریم با اتکا به مردم و جوانان باانگیزه، بااراده و حاضر در صحنه خواهیم توانست بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم. 

واکنش دولت به شایعه برکناری وزیر اقتصاد
از دو روز گذشته خبر برکناری وزیر اقتصاد در فضای رسانه‌ای و مجازی دست به دست می‌شود. در همین رابطه، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تروریست‌های اقتصادی همپای تروریست‌های  حملات دمشق و چابهار مشغول بمباران افکار عمومی با خبر کذب هستند. افزایش نااطمینانی و دامن زدن به انتظارات تورمی مهم‌ترین راهبرد آنها در این روزها است. القای تزلزل در تیم اقتصادی دولت با تولید اخبار جعلی را باید در این چارچوب تحلیل و ارزیابی کرد.

سرلشکر باقری: عمر اسرائیل به سر آمده
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آمریکا و دیگر کشور‌های استکباری بدانند که عمر اسرائیل به سر آمده و تا اضمحلال کامل رژیم صهیونیستی چیزی نمانده است. 

واکنش رسول جعفریان به اظهارات پناهیان
رسول جعفریان، مورخ، در واکنش به اظهارات پناهیان درباره پیامبر نوشت: بازی با تاریخ اسلام، یکی از خطرناک ترین کارهایی است که عده ای منبری بی دانش، به دلیل نخواندن درست فقه و قواعد اجتهاد انجام می دهند. آنها با استناد به هر رطب و یابس تاریخی، اصول محکم دینی استخراج می کنند. سیما هم که دربست در اختیار است و فرصتی برای ترویج اباطیل و منکرات.

اسرائیل مدعی ترور یک فرمانده ارشد حماس شد
ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای از ترور «اکرم عبدالرحمن حسین سلامه» فرمانده ارشد سرویس امنیت داخلی حماس در نوار غزه خبر داد. در بیانیه ارتش این رژیم آمده است که سلامه چند پست کلیدی از جمله نایب رئیس سرویس امنیت داخلی در خان یونس را بر عهده داشته است. 

از سرگیری فعالیت بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه
ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت ایران در مجاورت ساختمان قبلی در نظر گرفته شده که پس از توقفی چهار روزه از امروز شنبه کار خود را از سر گرفت.بخش کنسولی یکی از ساختمان‌های دوگانه مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه است که روز دوشنبه گذشته در اثر حمله موشکی به صورت کامل تخریب شد. 

توضیحات وصی محتشمی‌پور درباره ساخت مسجد در قیطریه
ساخت مسجد در پارک قیطریه، موضوعی است که با حواشی زیادی رو به رو شده‌است. در این میان گفته شده که این مسجد نه با بودجه شهرداری بلکه با سرمایه به ارث گذاشته شده مرحوم سید محمود محتشمی‌پور قرار است ساخته شود. در این رابطه جواد سعیدی‌نژاد، داماد و وصی مرحوم محتشمی‌پور گفته است: قرار است مسجد در شمال شرقی پارک ساخته شود و قبرستانی که درباره آن در رسانه‌ها نوشته شده‌، در جنوب شرقی پارک است؛ این دو از هم فاصله زیادی دارند.

کشف اختلاس در مجتمع بندری امام خمینی
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با تلاش و اقدام حراست مجتمع بندری امام خمینی (ره) اختلاس یکی از کارکنان امور مالی این مجتمع بندری کشف و فرد خاطی مورد شناسایی قرار گرفت. به گفته گرایلو، در جریان این برداشت غیرقانونی که در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده است، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان برای دستگیری و بازگرداندن فرد متخلف که به خارج از کشور گریخته است، همچنان ادامه دارد.

۴ میلیون بازمانده از تحصیل
روزنامه اعتماد نوشت: دو سال بعد از خروج از بحران کرونا، وضعیت آموزش و پرورش هنوز عادی نشده است. بیش از ۹۰۰ هزار نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل، آمار رسمی بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی است. آمارهای غیررسمی با افزایش دوره‌های مورد مطالعه عدد ۴ میلیون بازمانده از تحصیل را نشان می‌دهد. 

عضو شورای شهر: حداقل ۱۰۰۰ مسجد دیگر باید در تهران ساخته شود
سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران با بیان این که پایتخت به یک هزار مسجد نیاز دارد، اظهار داشت: در حال حاضر تهران بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد دارد و حداقل باید یک هزار مسجد دیگر نیز ساخته شود. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید