کد خبر:189355
پ

حمل ونقل درناوگان پیشرفته فناوری

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل و نقل پیشرفته و فضایی معتقد است که حوزه حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از توسعه اشتغال و رونق اقتصادی هرکشور را به خود اختصاص داده و مأموریت این ستاد را پیگیری بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تعیین کرد.

حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوریدبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل و نقل پیشرفته و فضایی معتقد است که حوزه حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از توسعه اشتغال و رونق اقتصادی هرکشور را به خود اختصاص داده و مأموریت این ستاد را پیگیری بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تعیین کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حسین شکری*، طی یادداشتی مأموریت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری را پیگیری بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

متن یادداشت به شرح زیر است؛

« حوزه حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از توسعه اشتغال و رونق اقتصادی هرکشور را به خود اختصاص داده است. ما در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری مأموریت داریم تا در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه را پیگیری کنیم و درحوزه‌های مرتبط نظیر خودروهای الکتریکی واحتراقی، طراحی وساخت هواپیما، بالگرد، پهپاد، تجهیزات فرودگاهی، ماهواره و ماهواره‌بر، شناور، واگن مترو و… در تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مشارکت کنیم.

از جمله برنامه‌های ستاد می‌توان به ایفای نقش حداکثری در توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و ایجاد ظرفیت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با رویکرد مشارکت حداکثری ذی‌نفعان خصوصی و دولتی، تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی جهت بهینه‌سازی و تنوع‌بخشی به سبد حوزه صنعت حمل‌و‌نقل کشور و حل نیازهای این حوزه با تمرکز بر داخلی‌سازی اقلام راهبردی و ارزبر، ارائه برنامه و پیاده‌سازی پروژه‌های اقتصادمحور، پیشران و راهبردی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با کلیه نهادهای حاکمیتی، سازمان‌های مرتبط دولتی و بازیگران بخش خصوصی با نگاه بلندمدت اشاره کرد.

در افق پیش روی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی در زمینه خودرو، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه با راهکارهای فناورانه به‌ویژه دربخش صنعت حمل‌و‌نقل الکتریکی و خودران از دغدغه‌های اصلی به‌شمار می‌رود. همچنین ارتقای مشارکت نخبگان در شناسایی و حل مسائل حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با همکاری تنگاتنگ سایر ارکان تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و اجرایی دولتی و خصوصی، هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با حوزه هوایی و هوانوردی و نظارت بر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان صنایع مربوط در سطح کشور از جمله برنامه‌های ستاد خواهد بود.»

* دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ و‌ نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

منبع
انا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید