کد خبر:188574
پ

جوی آرام در بیشتر نقاط کشور برای امروز / ورود سامانه بارشی جدیداز فردا

سازمان هواشناسی از جوی آرام در اکثر نقاط کشور برای امروز خبر داد و اعلام کرد: فردا با ورود سامانه بارشی جدید، رگبار، رعد و برق وزش باد شدید همچنین در برخی نقاط بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

جوی آرام در اکثر نقاط کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا

سازمان هواشناسی از جوی آرام در اکثر نقاط کشور برای امروز خبر داد و اعلام کرد: فردا با ورود سامانه بارشی جدید، رگبار، رعد و برق وزش باد شدید همچنین در برخی نقاط بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، طبق پیش بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب ارتفاعات البرز مرکزی، شرقی و شرق سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش بینی می‌شود؛ البته بیشینه این بارش در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) در برخی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز؛ پنج شنبه (۲۰ اردیبهشت) در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور بارش رخ می‌دهد.

براساس این گزارش، امروز و فردا در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج فارس مواج است.

هشدار زرد هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع شنبه: ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

زمان پایان سه شنبه: ۱۴۰۳/۰۲/۱۸

نوع مخاطره: رگبار باران رعد و برق وزش باد شدید موقت گردوخاک با احتمال تگرگ در نقاط مستعد

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۵: نیمه غربی فارس، بوشهر، غرب هرمزگان و خراسان جنوبی

یک شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۶: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، شمال سمنان و شمال ایلام.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷: گیلان، مازندران، قزوین، تهران، البرز، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، خوزستان کهگیلویه و بویراحمد چهار محال و بختیاری، بوشهر، شمال غرب فارس، ارتفاعات استان‌های سمنان، گلستان و غرب اصفهان.

سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸: آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، شمال غرب فارس، شرق اصفهان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر احتمال جاری شدن روان آب احتمال تگرگ وزش باد نسبتاً شدید لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها احتمال خسارت به سازه‌های موقت احتمال خسارت به نهال درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع اطمینان از استحکام سازه‌های موقت لایروبی کانال‌ها و آب روها با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش.

هشدار زرد هواشناسی؛ افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا

زمان شروع ظهر یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۶:

زمان پایان سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸:

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱٫۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بویژه در ساعات بعد از ظهر و شب.

همچنین براساس این هشدار، افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۸ نات و بالاتر افزایش بیشینه ارتفاع امواج بیش از ۱٫۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر روزهای دوشنبه و سه شنبه.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۶: مناطق دور از ساحل استان خوزستان و مناطق ساحلی استان هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷:

سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر، تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دریای عمان.

اثر مخاطره: احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک قایق‌های صیادی و نیمه سنگین اختلال در فعالیت‌های دریایی فراساحلی بویژه سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

منبع
مهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید