کد خبر:129970
پ

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در شیراز نوید توجه به همه دانشگاه‌ها است

علیرضا رهایی، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه سطح یک از دانشگاه‌های قدیمی و مهم کشور است و برگزاری مراسم سال تحصیلی جدید در این دانشگاه نوید می‌دهد که دولت در کنار دانشگاه‌های تهران به دانشگاه‌های شهرهای دیگر هم توجه دارد.

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در شیراز، نوید توجه به همه دانشگاه‌ها است
عکس تزئینی است

به گزارش۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات‌دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ مهر) میهمان مردم استان فارس است.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس جمهوری به استان فارس است.

مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور رییس‌جمهوری، مراسمی مهم برای دانشگاهیان کشور است که از سال‌ها قبل هرساله با حضور بالاترین مقام اجرایی کشور در یکی از دانشگاه‌های تهران برگزار می‌شود، امسال این مراسم در دانشگاه شیراز به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح یک کشور برگزار می شود.

آیت الله رئیسی، سال گذشته و روز ۱۶ مهر ۱۴۰۱ با حضور در دانشگاه الزهرا (س) در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی شرکت کرد. همچنین مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در دانشگاه تهران با حضور رئیس جمهوری برگزار شد.

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در شیراز، نوید توجه به همه دانشگاه‌ها است

علیرضا رهایی امروز (پنجشنبه) درمورد حضور رییس جمهوری در دانشگاه شیراز اظهار داشت: دانشگاه‌های مراکز استان جزو دانشگاه‌های خوب کشور هستند و اینکه به شکل نمادین به آنها هم توجه و سال تحصیلی جدید در این دانشگاه ها شروع می شود، نوید بسیار خوبی است.

وی افزود: مجموعه دانشگاه‌ها و به خصوص دانشگاه‌های برتر کشور در بسیاری موقعیت ها در کنار هم بوده و برای انجام طرح‌های بزرگ با هم هماهنگ هستند. دانشگاه شیراز هم به عنوان یک دانشگاه سطح یک کشور جزو دانشگاه های قدیمی و مهم کشور است. بنابراین شروع سال تحصیلی جدید از این دانشگاه نوید می‌دهد که در کنار دانشگاه‌های تهران به دانشگاه‌های شهرهای دیگر هم توجه می‌شود.

رییس جمهوری پیش ازظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در دانشگاه شیراز شرکت کرد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید