کد خبر:185074
پ

افغانستان خواهان گسترش روابط با ایران در تمام عرصه‌ها شد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امورخارجه حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با «حسن کاظمی‌ قمی»، نماینده ویژه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور روابط کابل-‌تهران را دوستانه و مثبت ارزیابی کرده و خواهان گسترش هر چه بیشتر روابط دو طرف در تمام عرصه‌ها شد.

افغانستان خواهان گسترش روابط با ایران در تمام عرصه‌ها شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، دفتر مطبوعاتی وزارت امورخارجه حکومت سرپرست افغانستان در بیانیه‌ای نوشت که حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری و سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

در این دیدار، تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دو جانبه مورد بحث قرار گرفت.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرده و خواهان گسترش هر چه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

امیرخان متقی اظهار داشت که امسال ‌به فضل الهی بارندگی‌های مناسب در این کشور صورت گرفت که از اثر آن بعد از چند سال خشکسالی، آب به پایین دست دریای هلمند در ولایت نیمروز و نیز سیستان ایران جاری شد.

حسن کاظمی قمی، نیز از موضع حکومت سرپرست افغانستان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله رژیم اسرائیل به کنسول‌گری ایران در دمشق سپاسگزاری کرد.

ایشان همچنان مراتب امتنان خویش را در مورد رفع موانع رسیدن آب دریای هلمند به سیستان ابراز داشت و آب را یک عامل مهم در گسترش روابط دو جانبه قلمداد نموده و اظهار امیدواری کرد که جریان آب تداوم یابد.

در این دیدار بر گسترش بیشتر روابط حسنه براساس اصول حسن همجواری و همسایگی تاکید شد.

خبرگزاری صدای افغان(آوا) نوشت که روابط حکومت سرپرست طالبان با جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه ها در حال گسترش است و کارشناسان این امر را به نفع دو ملت و دو کشور می‌دانند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید