کد خبر:189362
پ

آغاز کلنگ‌زنی ۱۵۰هزار واحد مسکونی از ماه آینده در تهران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز کلنگ‌زنی ۱۵۰هزار واحد مسکونی از ماه آینده در تهران خبر داد.

آغاز ساخت 150000 واحد مسکونی در تهران از ماه آینده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز کلنگ‌زنی ۱۵۰هزار واحد مسکونی از ماه آینده در تهران خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مهدی هدایت در نشست خبری امروز، دوشنبه، خود با اشاره به اینکه سال گذشته براساس تکلیف تعیین‌شده توسط شورای اسلامی شهر برای شهرداری، حدود ۵ هزار و ۹۰۰ پلاک در تهران نوسازی شد، اظهار کرد: کلنگ‌زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی نیز با همکاری نهادها صورت گرفته است که با رویکرد نوسازی بافت فرسوده ناپایدار و اراضی ناکارآمد است.

وی با ابراز اینکه “تهیه مسکن استطاعت‌پذیر هدف ما برای افراد نیازمند مسکن است.”، افزود: یک زمین دوهزارمتری در گلابدره برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مدنظر قرار گرفته است و اجرای آن آغاز شد علاوه بر این پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(ع) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی در حال ساخت است به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نزدیک شده است و در ماه‌های آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: طرح احداث باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(ع) به‌وسعت ۱۰ کیلومتر با هدف کاهش شکاف اجتماعی افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی و از سال ۱۳۸۳ آغاز شد و با پیگیری‌های انجام‌شده و تلاش پیمانکاران فعال در پروژه به مرحله پایانی نزدیک شده است. این طرح محور گردشگری برای مناطق ۱۷ و ۱۸ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در تهران از ماه آینده، خاطرنشان کرد: نقش ما تسهیل‌گری است و در ماه آینده این کار در تهران آغاز خواهد شد؛ این واحدها در بافت فرسوده محدوده‌های ناپایدار و اراضی ناکارآمد ساخته خواهد شد.

به‌گفته هدایت در شهر تهران باید سالانه ۱۵۰ هزار واحد ساخته شود تا جلوی فرسودگی شهر گرفته شود این درحالی است که در سال‌های گذشته ۴۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که منجر به عقب‌ماندگی‌هایی در این حوزه شده است.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید