کد خبر:194931
پ

یاران آیت الله رئیسی در مراسم تشییع «شهید جمهور» حاضر بودند

اعضای هیات دولت سیزدهم پس از برگزاری نخستین جلسه هیات دولت به سرپرستی «محمد مخبر» در مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر «شهیدِ جمهور» و یاران شهیدش حضور یافتند.

یاران رئیسی در مراسم تشییع «شهید جمهور» حاضر شدند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، نخستین جلسه هیات دولت به سرپرستی محمد مخبر صبح امروز -۲ خرداد ۱۴۰۳- در ساختمان پاستور نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و پس از آن اعضای هیات دولت سیزدهم برای حضور در آیین تشییع و اقامه نماز بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان شهیدش به امامت رهبر انقلاب در دانشگاه تهران حاضر شدند.

مردم تهران ساعاتی پیش از آغاز آیین تشییع و اقامه نماز بر پیکر مطهر شهدای خدمت در خیابان‌های اطراف تهران حاضر شدند و با سر دادن شعارهای «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز» به سوگواری برای رئیس‌جمهور و یاران شهیدش پرداختند. ازدحام جمعیت در دانشگاه تهران آنچنان زیاد است که ظرفیت داخل دانشگاه تهران تکمیل شده و مردم برای اقامه نماز به خیابان‌های اطراف هدایت می‌شوند.

گفتنی است در این مراسم روسای قوه قضائیه و مقننه، جمعی از مقامات لشگری و کشوری و همچنین رهبران جنبش مقاومت اسلامی از جمله اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان حضور دارند.

تصاویری از حضور محمد مخبر مدیر قوه مجریه در آیین تشییع شهدای خدمت

تصاویری از حضور سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در آیین تشییع شهید جمهور و یاران شهیدش

یاران رئیسی در مراسم تشییع «شهید جمهور» حاضر شدند

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در آیین تشییع شهدای خدمت

یاران رئیسی در مراسم تشییع «شهید جمهور» حاضر شدند

وزیر دفاع در آیین تشیع شهدای خدمت

حضور محسن رضائی در آیین تشییع 

حضور وزیر نفت در آیین تشییع

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، آیت‌الله رئیسی در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و خدمه پرواز دچار سانحه شد و سقوط کرد. در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین برگ از سفرهای استانی آیت الله رئیسی، با شهادت وی در راه خدمت به وطن رقم خورد.

صبح روز گذشته نیز در استقبالی بی نظیر مردم تبریز در مراسم وداع با پیکر آیت الله رئیسی و دیگر شهدای این سانحه حضور یافتند و مراسمی میلیونی برای وداع با پیکر شهدای خدمت رقم زدند که به گفته پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس، چنین تشییع پیکری در استان آذربایجان شرقی بی سابقه بوده است.

سپس عصر روز گذشته – اول خرداد ۱۴۰۳- هواپیمای حامل پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یاران شهیدش، با استقبال حجت الاسلام محسن قمی نماینده مقام معظم رهبری، اعضای هیات دولت و مقامات لشکری وارد فرودگاه مهرآباد شد و برای وداع مردم قدرشناس تهران به مصلی امام خمینی(ره) انتقال یافت.

شب گذشته نیز در مصلای امام خمینی تهران، مراسمی پرشور با مداحی حاج منصور ارضی و حاج محمود کریمی، سید محمود علوی به منظور ادای احترام شهروندان تهرانی به خدمات صادقانه رئیس‌جمهور برگزار شد و پایتخت‌نشینان در غم از دست دادن شهدای خدمت به سوگ نشستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید