سر خط اخبار

کد خبر:3603
پ

یادداشت|نگرانی از رفتارهای افراطی در مجلس انقلابی!

رفتار نامناسب برخی از نمایندگان جوان مجلس در واکنش به توافق جدید ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران کننده است.

یادداشت- شورای سردبیری:واکنش شتاب‌زده و بسیار قابل تامل گروهی از نمایندگان جوان مجلس نسبت به توافق جدید ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقل محافل جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای شده است.

این گروه از نمایندگان جوان – که به نظر می‌رسد متن توافق را به صورت دقیق مطالعه و بررسی نکرده‌اند- در واکنش به این توافق رفتاری نامناسب نسبت به قالیباف رئیس و برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس نشان داده‌اند که با واکنش تعدادی از چهره‌های مطرح مجلس روبه‌رو شده است.

اما در این باره گفتنی‌هایی است؛

۱- وضعیت و شرایط کشور در مواجهه با مشکلات و سختی‌ها بر کسی پوشیده نیست. البته دولتمردان در واکنش به اتتقادات کارشناسی – مردمی ادعای تحریم‌ها را مطرح می‌کنند اما براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها مردم و افکارعمومی ایران معتقدند که تحریم‌ها تنها ۲۰ درصد در شکل‌گیری این شرایط نقش داشته و ۸۰ درصد علت وضع موجود عملکرد ناصحیح و مدیریت غلط دولت در امور است.

بنابراین در این شرایط،‌ مردم از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند تا با طرح ها و مصوبات و نظارت‌های میدانی خود،‌ عاملی برای تحرک بیشتر دولت در اداره امور و تحقق وعده‌های بر زمین مانده دولت راستگویان باشد. اما متاسفانه رفتارهایی که در مجلس شکل گرفته و می‌گیرد، این امید و انتظار را کمرنگ‌می‌کند.

بدون تردید نمایندگان مجلس نیز به خوبی می‌دانند که شکل‌گیری اختلافات غیر اصولی و غیرمنطقی و گسترش دامنه آن نه تنها برگه برنده‌ای برای مجلس به همراه ندارد که زمینه سواستفاده دولت‌ در بی‌توجهی به قوانین جدید و همچنین تلاش برای دو قطبی‌سازی‌های جدید و استفاده از آن‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ را فراهم می‌کند.

۲- تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی – اعم از نمایندگان تهران و دیگر شهرهای کشور- در محافل مختلف با ابراز تاسف از تندروی‌ها و رفتارهای افراطی گروهی از جوانان مجلس خبر داده‌ و در این باره ابراز نگرانی می‌کنند. این نگرانی جدی است.

متاسفانه تعداد اندکی از نمایندگان جوان – در سودای شهرت و قدرت- طی یک سال اخیر رفتاری هیجانی و احساسی از خود نشان داده‌ و می‌دهند که خود به سوژه تبلیغاتی علیه مجلس تبدیل شده و مجلس را در سیبل حملات و هجمات برخی از جریان‌های داخلی و جریان ضد انقلاب قرار داده‌اند. مروری بر ذوق‌زدگی جریان‌های منتقد مجلس و ضد انقلاب از موضع‌گیری‌های عجولانه و شتابزده این گروه از نمایندگان مجلس در فضای مجازی و صحن علنی مجلس گواه این واقعیت است.

۳- اگرچه شکل‌گیری مجلس یازدهم امیدهایی را نسبت به پیگیری حقوق عامه و مطالبات مردم برانگیخت است اما این‌گونه رفتارهای هیجانی،‌عصبی و افراطی ضربه جبران‌ناپذیری به اعتماد دوباره مردم به جریان انقلابی وارد می‌کند.

کلیدواژه : مجلسهسته ای
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید