سر خط اخبار

کد خبر:3382
پ

یادداشت|خواست مردم در « تغییر» را با نگاه منفعت‌جویانه «‌تعبیر» نکنید

صدای مردم وفادار ایران اسلامی برای تغییر وضعیت موجود را به وضوح می‌توان شنید.

ایران ۳۶۱ درجه- صدای « تغییر» بار دیگر در سپهر سیاسی کشور مطرح شده و شاید بلندتر از گذشته به گوش می‌رسد.

پیش از این نیز این صدا – که برآمده از اراده و خواست عمومی است- بلند شده بود اما شوربختانه این‌که هریک از جریان‌های  انتخاباتی این خواست عمومی برای تغییر را براساس منافع جناحی و گروهی خود « تعبیر» کرده‌اند و طبعا در این حالت نیازها و توقعات افکارعمومی نادیده گرفته شده و مطالبات صاحبان آرا بر زمین مانده و می‌ماند!

صدای مردم وفادار و متعهد ایران اسلامی در تغییر را می‌توان در قطع نگاه بیگانه‌پرستی و قطع امید به بیگانه در عبور از تنگناها و گذرگاه‌ها،‌ حفظ و تقویت نگاه امیدوارانه و کارآمد به داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های مختلف،‌ توجه بیش از پیش به سرمایه‌های بی‌بدیل نیروی جوان، متخصص و دانشمند ایرانی، حمایت از صنایع داخلی و حفظ و تقویت خط تولید،‌ حفظ و تقویت فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی، پایه‌گذاری و تقویت  سیاست‌های داخلی و خارجی بر پایه عزت، حکمت و اقتدار خلاصه کرد.

این صدای مردم یکی از پیام‌های انقلاب سترگ اسلامی نیز بوده و است اما متاسفانه از دوران سازندگی تاکنون به انحای مختلف زیر صدای منفعت‌گرایانه جناحی و حزبی قرار گرفته و کمتر به آن توجه شده و می‌شود!

تجربه‌های گذشته نشان داده که علی‌رغم اذعان دولت‌های وقت، نمایندگان وقت مجلس و دیگر متولیان امور کشور به شنیدن صدای مردم،  با گذشت زمان و به تدریج نگاه و خواست جناحی و حزبی بر این صدا سایه افکنده و طبعا در این حالت صدای مردم به محاق رفته و  مطالبات و نیازهای جامعه نیز انباشت شده است. مصادیق فراوانی در این باره از دوران موسوم به سازندگی، اصلاحات، عدالت و مهر ورزی و امید و تدبیر در اذهان عمومی،‌ نخبگان، صاحب‌نظران و نظریه‌پردازان نقش بسته است.

اکنون، با نیم‌نگاهی به عملکردها،‌ هریک از مخاطبان صدای مردم باید با چاره‌اندیشی سازوکار تامین نیازها و مطالبات مردمی را فراهم کنند. نگاه مردم به دولت مستقر و جریان‌های ریشه‌دار و فعال و مشروع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

بدون تردید مردم در مبارزه با رانت‌جویی‌ها و رانت‌خواری‌ها، مفاسد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی واجتماعی و تحقق اندیشه‌ها و آرمان‌های امام روح‌الله (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مصمم هستند.

ذائقه جامعه امروز نسبت به جامعه دهه ۶۰ و ۷۰ تغییر کرده است. این تغییرات را می‌توان در رفتار، گفتار و حتی پوشش افراد جامعه به ویژه نسل جوان و آرمان‌گرای آن به عینه دید. حال برای نزدیکی بیشتر با این ذائقه باید رفتار و گفتاری متناسب با آن‌ها طراحی و عملیاتی کرد.

باید با سازوکاری مناسب و هدفمند با تاسی از آرمان‌ها و اندیشه‌های انقلاب و نظام اسلامی با طیف‌های مختلف جامعه و از جمله طیف جوانان و همچنین صاحبان ارای خاموش و خاکستری با سعه صدر به گفت‌وگو نشست و میدان تعامل و همکاری را گسترده‌تر کرد.

کلیدواژه : ایران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید