سر خط اخبار

کد خبر:2026
پ

یادداشت|تفکر« انقلاب اسلامی» نیاز امروز بشر

۴۷۰۰ اندیشکده و در کنار آن نزدیک به ۳۰۰۰ شبکه ماهواره‌ای فعالانه برای شاید نفوذ و انحراف در مسیرحرکت انقلاب اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

انقلاب اسلامی پدیده غیر قابل انکار عصر حاضر، اکنون به عنوان یک تفکر و یک جریان بالنده در صدر توجه تحلیلگران مسائل استراتژیک جهانی قرار دارد.

البته انقلاب اسلامی بیش و پیش از هر نکته‌ای یادآور مجاهدت‌های ابرمرد قرن حاضر امام روح‌الله(ره) است. همچنان که امام خامنه‌ای شاگرد ایشان فرموده‌اند:«…. بی گمان بی نام خمینی انقلاب اسلامی ایران در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست….».

بازخوانی کتاب قطور تاریخ انقلاب اسلامی، واقعیات بسیاری را فراروی صاحبان اندیشه و فکر، تحلیلگران و تئوری‌پردازان قرار می‌دهد.

این بازخوانی گواه یک واقعیت غیرقابل انکار است. نظام سلطه از زمان شکل‌گیری نهضت امام خمینی (ره) تا اکنون که از ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی ایران عبور کرده‌ایم با به‌خدمت گرفتن اندیشکده‌‌های نظریه‌پرداز و تئوری ساز مجموعه‌ای از سناریوها و برنامه‌ها را ناامیدانه برای اجرای پروژه‌های «مهار»و «براندازی» و البته امیدوارانه برای «نفوذ» به کار گرفته و همچنان تقلا می‌کند تا شاید دست‌کم انحرافی را در این «نگاه معرفتی» ایجاد کند.

اکنون تعداد این اندیشکده‌ها به عدد ۴۷۰۰ عنوان رسیده است و در کنار آن نزدیک به ۳۰۰۰ شبکه ماهواره‌ای فعالانه برای شاید نفوذ و انحراف در مسیرحرکت انقلاب اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

این بازخوانی تقلا و تکاپوی نظام سلطه را نشان خواهد داد که چگونه در مواجهه با تفکر انقلاب اسلامی برآمده از اندیشه‌های الهی امام روح‌الله (ره) سه نوع جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم را در کنار انواع سناریوها به کار گرفته و می‌گیرد.

در این سوی میدان، تفکر انقلاب اسلامی با به چالش کشیدن تمامی تئوری‌ها و نظریه‌های جهانی درباره آینده انسان و جهان، «نگاه» جدیدی را فراروی انسان خسته از «ایسم‌»ها و دل زده از سیاست زر و زور و تزویر قرار داده و با پیام‌های متنوع انسان ساز خود همچنان فراسوی مرزها را در می‌نوردد و دل‌های خسته از ایسم‌های مختلف و به‌ جان آمده از سیاست‌ زر و زور و تزویر را به خود معطوف می‌کند.

حاصل این نگاه را امروزه می‌توان در قلب نظام سلطه از آمریکا تا قاره‌های دیگر به نظاره نشست. امروزه که جهان سیاست آبستن حوادث و درگیری‌های فراوانی است، ایران انقلابی، مقتدرانه امنیت و آرامش مثال‌زدنی جامعه خود را به رخ می‌کشد و در حساس‌ترین صحنه‌های تصمیم‌ساز بین‌المللی نیز حضوری تاثیرگذار دارد. این آرامش و ثبات و اقتدار مرهون تفکر انقلاب اسلامی است.

تفکر انقلاب اسلامی را می‌توان در تکیه به خدا، توجه به اندیشه‌ها و پیام‌های آسمانی، توجه به ظرفیت درونی در تصمیم‌سازی‌ها و ایستادگی و ایثارگری در برابر نظام سلطه دانست.

این تفکر کلید عبور انسان امروز از وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب است. ایران اسلامی امروزه با ثبات و اقتدار الگویی کارآمد از شیوه اجرایی شدن این تفکر و دستاوردهای آن را در منظر و نظرگاه جهانیان قرار داده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید