سر خط اخبار

کد خبر:189678
پ

گفت‌وگوی اردوغان و هنیه درباره پذیرش آتش‌بس در غزه

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رئیس دفتر سیاسی حماس، درباره آخرین تحولات جنگ در نوار غزه و تلاش برای متوقف کردن خشونت‌ها گفت‌وگو کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، درباره آخرین تحولات جنگ در نوار غزه و تلاش برای متوقف کردن خشونت‌ها گفت‌وگو کرد.

به گزارش آناتولی، اردوغان شامگاه دوشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی X گفت: «قبل از جلسه هیئت دولت، یک تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس داشتم. ما در مورد تلاش برای پایان دادن به درگیری‌ها و خشونت‌ها در نوار غزه بحث کردیم.»

وی افزود: «همچنین در مورد تأیید پیشنهاد آتش بس که حماس از میانجیگران دریافت کرده بود، بحث کردیم.»

اردوغان ادامه داد: «در جریان این تماس تلفنی، از پذیرش آتش بس از سوی حماس بر اساس توصیه‌های ما استقبال کردم و بر نیاز اسرائیل به برداشتن گام‌هایی به سوی اتش بس دائمی تاکید کردم.»

رئیس جمهور ترکیه همچنین از همه طرف‌ها به ویژه کشورهای غربی خواست تا رژیم صهیونیستی را برای آتش بس در نوار غزه تحت فشار قرار دهند.

رئیس جمهور اردوغان در اظهاراتی پس از ریاست جلسه کابینه، از اعلام پذیرش آتش بس حماس استقبال کرد و از کشورهای غربی خواست تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا همین کار را انجام دهد.

شب گذشته، جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، موافقت این جنبش با پیشنهاد مصر و قطر برای توافق آتش بس در غزه را اعلام کرده است.

در بیانیه این جنبش آمده است که هنیه، تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر و عباس کامل، وزیر اطلاعات مصر گفت وگو کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید