سر خط اخبار

کد خبر:3221
پ

گزارش اختصاصی ۳۶۱ درجه|تلاش اصلاح‌طلبان برای راه‌اندازی « ناسا»

اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند.

به گزارش ایران ۳۶۱ درجه، اصلاح‌طلبان در نشست‌های خود با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ سناریوهای مختلفی را مرور می‌کنند. این در حالی است که برخی از ‌آن‌ها همچنان بر گزینه عدم مشارکت و به اصطلاح تحریم خاموش این انتخابات تاکید می‌کنند اما گروه‌های دیگری بر ضرورت حضور پررنگ در این تصمیم‌گیری سیاسی اصرار دارند.

برپایه این گزارش، به تازگی نشست هایی برای راه‌اندازی و شکل‌گیری یک نهاد جدید و فراتر از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برگزار شده و درباره راه‌اندازی و فعالیت نهادی با نام اختصاری ناسا – نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان-  توافق شده است.

ریاست این نهاد بر عهده بهزاد نبوی قرار گرفته اما در پشت صحنه آیت‌الله موسوی خوئین‌ها، سید محمد خاتمی نیز به حمایت از آن می‌پردازند.

براساس توافقات صورت گرفته در این نهاد اجماع ساز، تعدادی از عناصر اصلاح‌ طلب به عنوان نمایندگان گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلبی به عنوان شخصیت‌های حقوقی و تعدادی از چهره‌های شاخص این جریان به عنوان شخصیت‌های حقیقی حضور دارند.

اصلاح‌طلبان برای دریافت مجوزهای رسمی از وزارت کشور نیز تلاش می‌کنند. درخواستی در این باره به وزارت کشور ارسال شده است.

این در حالی است که برخی از جوانان اصلاح طلب نسبت به فعالیت این نهاد جدید در اصلاح‌طلبان ابراز تردید کرده‌اند. اختلافاتی نیز میان احزاب اصلی جریان اصلا‌حات شکل گرفته است.

در همین حال، سید محمد خاتمی به تازگی با حضور در جمع گروهی از اصلاح‌طلبان گفته که از این که نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان تشکیل شده خوشحالم. اما باید توجه کنیم که تا اطلاع ثانوی چاره‌ای جزء جبهه‌ای عمل کردن نداریم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید