سر خط اخبار

کد خبر:5189
پ

پرونده تخلفات عباس آخوندی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گشوده شد/ پرونده تخلفات ارزی، بورس و بورسیه‌ها در نوبت بررسی

پرونده تخلفات عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی روی میز کمیسیون اصل ۹۰ قرار گرفته است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارجاع حدود ۴۰۰ شکایت به کمیسیون اصل ۹۰ از زمان آغاز مجلس یازدهم خبرداد و گفت در صورتی که تخلفات مسئولان اجرایی اثبات شود، پرونده به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.

وی معرفی مسئولان متخلف از سوی کمیسیون اصل ۹۰ به قوه قضاییه را از اختیارات قانون این کمیسیون خواند و گفت: تاکنون برخی مسئولان به قوه قضاییه معرفی شده‌اند در ماجرای نهاده‌های دامی نیز مسئولان متخلف به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در گفت و گو با خبرگزاری مهر درباره بررسی پرونده تخلفات ارزی گفت:پرونده ویژه‌ای در این باره در کمیسیون اصل ۹۰ تهیه شده و برای ما مسلم است تخلفاتی در ماجرای التهابات بازار ارز شکل گرفته است. تخلفات مسئولان مختلف در دستگاه‌های اجرایی در این موضوع در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: گزارش تخلفات در نهاده‌های دامی در صحن علنی قرائت شد از همان زمان پیش بینی می‌کردیم که به واسطه کوتاهی‌های صورت گرفته از ناحیه دستگاه‌های متولی، بازار مرغ و گوشت دچار مشکلات اساسی خواهد شد.این اتفاقات تصادفی نیست بلکه ناشی از سوء مدیریت است.

وی با اعلام خبر تشکیل پرونده خاص برای بررسی تخلفات آخوندی گفت: بخش زیادی از این پرونده مربوط به تخلفات شخصی ایشان است. اسناد و مدارک این تخلفات در حال جمع آوری است. آقای آخوندی در حوزه مسکن هیچ اقدامی انجام نداد و به این کار افتخار می‌کرد. برخی مجوزها از سوی ایشان صادر شده که تخلف بوده است، اعضای خانواده ایشان از رانت آقای آخوندی برای دستیابی به برخی منافع سوءاستفاده کرده‌اند. علاوه بر این در وزارتخانه راه و شهرسازی از سوی ایشان اقداماتی صورت گرفته که موجب ضرر و زیان بیت‌المال شده است همه این موارد در قالب یک پرونده در حال بررسی است. در صورت لزوم افراد برای بررسی این پرونده احضار خواهند شد.

کلیدواژه : مجلس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید