سر خط اخبار

کد خبر:18425
پ

مهم‌ترین رویداد سیاسی در مناطق مرزی چگونه پیش رفت؟/ این روند طی ۲۰ سال چقدر تغییر کرده؟

به تازگی کتابی با عنوان «امین آراء» منتشر شده که به تغییراتی که در روند مهم‌ترین اتفاق سیاسی کشور بوجود آمده، می‌پردازد.

حسین شرفخانلو نویسنده کتاب «امین آراء» که خردادماه از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد گفت: این کتاب روایت شفاهی آدم معمولی در شهر خوی استان آذربایجان غربی از پدیده انتخابات است.

وی درباره نحوه نگارش کتابش بیان کرد: من از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۹۸ ناظر شورای نگهبان، ناظر مسئول، بازرس ویژه شورای نگهبان، بازرس هیات نظارت و رئیس هیات نظارت در انتخابات بودم. به واسطه نقشی که در ستاد انتخابات طی ۲۰ ساله داشتم متوجه شدم که هرساله و رفته رفته تغییراتی در رسوم اجتماعی، مناسبت‌های اجتماعی، رفاه اجتماعی و نحوه دسترسی‌های رفاهی اجتماعی بوجود آمده که در گذر زمان اکثر افراد متوجه نیستند برای مثال صندوق انتخابات ما در سالهای ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ عبارت بود از کارتنی که با پارچه سفید پوشیده و بعد مهر و موم می‌شد ولی از سال ۱۳۸۶ صندوق‌های متحدالشکل با پلمپ مخصوص آمد.

این نویسنده افزود: در سالهای اخیر تبلیغات انتخابات به صورت مجازی و به واسطه کانال‌های اجتماعی انجام می‌شود در حالی که سال ۱۳۸۰ بیشتر معرفی‌ها و آگاه‌بخشی‌ها به صورت میدانی و چهره به چهره اتفاق می‌افتاد.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸، باعث شد که این نکته به ذهنم خطور کند که تمام دست‌نوشته‌ها و خاطراتی که از انتخابات دارم را در قالب کتاب منتشر کنم چراکه هم تغییرات و اتفاقات در وطل سالها را دیده بودم و هم از تک تک انتخابات ها خاطرات خاصی داشتم.

شرفخانلو ادامه داد: تمام اتفاقاتی که در انتخابات ها دیده بودم در این کتاب به صورت اپیزودهای جداگانه نوشته شده است . این کتاب روایت شخصی است که به ماجرای سال ۱۳۸۸ نیز اشاره دارد و اتفاقات آن سال را در لب مرز ترکیه نیز مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه «امین آراء» مرور سریعی از تاریخ سیاسی اجتماعی بیست ساله اخیر کشورمان است اظهار کرد: آنچه باعث رغبت من برای نگارش این کتاب شد این بود که هربار به انتخابات از دریچه رسانه نگاه می‌کردیم صندوق انتخابات در حسینیه ارشاد جماران و… است و هیچ تصویری از انتخابات در لب مرز ایران و ترکیه که اینترنت و تلفن و حتی راه ارتباطی درستی ندارد، منتشر نشده و کسی به سهم مردمان لب مرز از مشارکت در انتخاب رئیس جمهور و نماینده مجلس نپرداخته است.

این نویسنده ضمن اظهار رضایت از بازخوردها نسبت به کتابش گفت: از نگارش «امین آراء» از این منظر که به هدف‌گذاری‌های مورد نظرم توانسته دست پیدا کند، رضایت دارم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید