سر خط اخبار

کد خبر:167225
پ

لایحه کمک به اوکراین در حال تصویب در سنای آمریکا

لایحه کمک مازاد به تل آویو، اوکراین و تایوان در سومین رای‌گیری مجلس سنای آمریکا رای آورد و سرنوشت ارسال آن به مجلس نمایندگان به رای‌گیری چهارم موکول شد.

لایحه کمک به اوکراین در یک قدمی تصویب در سنای آمریکا

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مجلس سنای آمریکا با رای دادن به لایحه تخصیص بودجه ۹۵.۳۴ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، یک قدم به تصویب این لایحه جنجالی و ارسال آن به مجلس نمایندگان نزدیک‌تر شد.

مجلس سنای آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌هاست، در جریان یک رای‌گیری نادر، ۶۷ به ۲۷ به این لایحه رای مثبت داد تا با برداشتن آخرین مانع، تصویب آن به رای‌گیری نهایی طی روزهای آتی موکول شود.

این رای‌گیری در حالی صورت گرفته است که جمهوری‌خواهان به رهبری غیررسمی دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا همچنان با تخصیص بودجه خارجی بدون تامین امنیت مرز جنوبی این کشور مخالف هستند.

در آستانه دومین سالروز حمله روسیه به اوکراین(۲۴ فوریه)، این پول برای کی‌یف بسیار حیاتی محسوب می‌شود البته تصویب لایحه مذکور در سنا، آن را به مجلس نمایندگان که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است، ارسال خواهد کرد. پس از انتقاد ترامپ از این لایحه، ۱۸ جمهوری‌خواه از آن حمایت کردند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که ماه‌ها به‌دنبال تصویب این لایحه است، گفته که اگر کنگره در تصویب این لایحه ناکام بماند، به جرم «قصور» محکوم خواهد بود.

این لایحه ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و ۴.۸۳ میلیارد دلار برای شرکای آمریکا در منطقه هند-اقیانوس آرام از جمله تایوان را شامل می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید