سر خط اخبار

کد خبر:189882
پ

فعالیت‌های آموزشی برای گروه سنی دانش‌آموزان با صدور مجوز از وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه فعالیت‌های آموزشی برای گروه سنی دانش‌آموزان باید با صدور مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد.

فعالیت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان با مجوز آموزش و پرورش انجام شود

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه فعالیت‌های آموزشی برای گروه سنی دانش‌آموزان باید با صدور مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، احمد محمودزاده با اشاره به برخی اقدامات حمایتی از معلمان مدارس غیردولتی،اظهار کرد: حمایت از معلمان در قوانین قبلی مورد غفلت قرار گرفته بود. اصل در آموزش و پرورش، معلم بوده و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم به این موضوع خیلی تاکید دارند. تقلیل ساعت آموزش معلمین مدارس غیردولتی از ۴۴ ساعت به ۳۰ ساعت از جمله این اقدامات به شمار می‌آید و این نیروها به ازای همین ساعت، دستمزد و بیمه دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به ایمنی ساختمان مدارس، خاطرنشان کرد: ایمنی، خط قرمز ما بوده و نباید به مدارسی که از این نظر مشکل دارند، مجوز صادر کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش برگزاری جلسه با حضور خانواده‌ها و مدیران مدارس و موسسان را برای ارتقا و بهبود نمرات در مدارس غیردولتی، ضروری دانست.

محمودزاده در ادامه با اشاره به عملیاتی سازی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد اینکه آموزش و پرورش نباید خود را فارغ از نظارت بر مدارس غیردولتی بداند، گفت: لازم است در برخی جاها نظارت‌های جدی صورت گیرد. در گذشته ۳۲ سفر به نفاط مختلف داشتیم و خوشبختانه اغلب مدارس از کیفیت خوبی برخوردار بودند. برخی مدارس صرفا نیاز به جهت‌دهی دارند تا مسیریابی کرده و اقدامات لازم را جهت افزایش میانگین نمرات و سایر اقدامات در حوزه‌های مختلف، انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد تربیتی این دولت مشخص است، ادامه داد: کنشگری تربیتی، پرورشی و فرهنگی خوبی در سال‌های گذشته در فضای رسانه‌ای و عمومی کشور داشته‌ایم. برنامه‌های پرورشی و تربیتی باید در تمامی مدارس، جدی گرفته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس غیردولتی باید معاون پرورشی و مکانی برای نماز داشته باشند و معاون پرورشی نیز طی بخشنامه ارسالی باید از مسیر تعیینی بررسی شده و فرد علاقه‌مند، کارشناس و متخصص در این زمینه انتخاب شود.

فعالیت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان با مجوز آموزش و پرورش انجام شود

برنامه‌هایی مانند تربیت‌ بدنی نباید از برنامه درسی مدارس غیردولتی حذف شود

محمودزاده گفت: انتظار داریم مدارس غیر دولتی مسیری را که تعیین کرده‌ایم، طی کرده و اصول را رعایت کنند و بخشنامه‌های ابلاغی را ساری و جاری کنند. باید توجه داشت که کار پرورشی، تدریجی بوده و باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های ترویجی به عنوان برنامه دوم در حوزه پرورشی، اظهار کرد: برنامه‌های ترویجی و تبلیغی مانند مسطورا باید بیشتر اجرا شوند. طرح مسطورا یکی از بهترین طرح‌های اجرا شده در حوزه پرورشی به شمار می‌آید که در ماه مبارک رمضان کلید خورد و طی این طرح قرار بود دانش‌آموزان ۳۰ آیه را حفظ کنند که نوعا هم آیه‌هایی انتخاب شده بود که ارتباطی با دوره دانش‌آموزی و نوجوانی داشت و باید تلاش کرد کنشگری‌های فرهنگی و تربیتی و طرح مسطورا در مدارس دولتی و غیردولتی جدی گرفته شده و شکل بگیرد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد: باید مدارس غیردولتی را با برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و ایجاد تشکل‌های دانش‌آموزی بشناسند و مدرسه غیردولتی باید بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی داشته باشد.

محمودزاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اجازه فعالیت به هیچ مرکز و مجموعه بدون مجوز را نخواهیم داد، گفت: این قانون در مورد مراکز آزمون هم صدق می‌کند و انعقاد تفاهمنامه با مراکز آزمون با شهریه مصوب منطقی نیز در همین راستا انجام گرفته است. تمامی فعالیت‌های آموزشی برای گروه سنی دانش‌آموزان باید با صدور مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی دوره تحصیلی، نرخ تورم رسمی، شرایط منطقه‌ای، فضای فیزیکی ،فعالیت‌های فوق برنامه، برنامه سال تحصیلی و شرایط منطقه‌ای را از عوامل تعیین کننده شهریه مدارس غیردولتی، دانست و بر لزوم تشکیل منظم جلسات شورای تعیین شهریه مدارس با حضور خود اعضا و پرهیز از افزایش درصدی شهریه به مدارس غیردولتی به طور یکسان، تاکید کرد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید