کد خبر:184942
پ

صبحانه خبری ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

گربه سیاه حسن یزدانی المپیک را از دست داد
دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک با قبول ۲ شکست پیاپی مقابل آرون بروکس پدیده ۲۳ ساله کشتی آمریکا، ناباورانه حضور در المپیک پاریس را از دست داد تا با خاطره ای تلخ از المپیک خداحافظی کند. دیوید تیلور به عنوان رقیب سنتی حسن یزدانی طی سال های اخیر، ۵ مرتبه موفق به شکست یزدانی شده بود و یک مرتبه نیز تن به شکست داده بود. ناکامی تیلور در راهیابی به المپیک پاریس در حالیست که حسن یزدانی نیز پس از جراحی کتف برای رسیدن به المپیک ماه ها دور از میادین است و برای حضور در المپیک باید از سد کامرتن قاسمپور بگذرد. 

رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های به هدف اصابت کرده، فرعی است
رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است، افزودند: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشأ نامشخص
مادر ترانه علیدوستی در صفحه ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به «بیماری ای با منشا نامشخص» مبتلا شده اما اکنون «خوب» است. او ادامه داد: برای ترانه دعا کنید، بیماری [داشتن] سخت است به خصوص اگر منشأ آن مشخص نباشد و من از همه ی دوستان و طرفدارانش می‌خواهم برای ترانه دعا کنند و انرژی‌های مثبت و عشق بفرستند .

تشکیل ستاد حجاب به دستور رئیسی
محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهادها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است. وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. 

توضیحات فرمانده سپاه تهران درباره گروه‌های آموزش‌دیده برای تذکر حجاب
سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اهتمام مضاعف در اجرای قانون رعایت حجاب گفت: ممتولیان امر و گروه‌های آموزش دیده با عنوان “سفیران مهر”، موضوع رعایت قانون و ضوابط مربوط به حجاب در اماکن عمومی و تذکر و روشنگری قاعده‌مند را به صورت جدی‌تر در میان اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حمل و نقل عمومی تهران پیگیری خواهند کرد. 

شکایت جبهه‌ی پایداری و سایت «برادر داماد رئیسی» از سایت «انتخاب» به دلیل مسئله‌ «گشت‌ارشاد»
جبهه‌ی پایداری طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از سایت انتخاب شکایت خواهد کرد. این تشکل در توییتر خود نوشت: با توجه به انتساب مطالب متعدد خلاف واقع به ویژه طی روز‌های اخیر و در مسأله گشت ارشاد⁩، «جبهه پایداری» ⁩ از «سایت خبری انتخاب» که مدت‌هاست در بسیاری موارد، ابزار تولید و نشر اکاذیب علیه این تشکل شده به صورت رسمی شکایت خواهد کرد. همچنین برادر داماد ابراهیم رئیسی که سردبیر کانال رجانیوز است نیز در توییت جداگانه‌ای، از شکایت این پایگاه خبری از سایت انتخاب خبر داد.

ساچمه‌های انفجار تروریستی کرمان آلوده بودند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آلوده بودن ساچمه‌های کارگزاری شده در جلیقه انفجاری عوامل حادثه تروریستی کرمان خبرداد. وی با اشاره به تفاوت مجروحان انفجار، تروریستی کرمان با مجروحان زمان جنگ گفت: زمان جنگ به دلیل داغ شدن گلوله و ترکش‌ها، استریل محسوب می‌شدند، اما این ساچمه‌ها داغ نشده و استریل نبودند. وی افزود: اتفاقی که در کرمان افتاد کاملاً جدید بود و بعد از حادثه و اعمال جراحی ما متوجه عفونت‌های بسیار شدیدی در مجروحان این حادثه شدیم.

ایران به اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه اجازه عبور نداد
ایلنا نوشت: روز گذشته اولین قطار ترانزیتی حاوی بار ۱۱۰۰ متریک تن سنگ معدنی از افغانستان به مقصد ترکیه وارد ایستگاه راه‌آهن در روزنک شد و این اولین محموله تالک افغانستان بود که از مسیر ایران راهی ترکیه می‌شد، اما طبق شنیده‌ها در ایران متوقف ماند و اجازه عبور به آن داده نشد. یک منبع آگاه در این باره گفت: موضوع در دست پیگیری است، اما احتمالا دلیل عدم اجازه عبور به این قطار مسائل مالی باشد. 

تکذیب مذاکره مستقیم ایران و آمریکا
ایرنا، خبرگزاری دولت نوشت: یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است. 

نیروی انتظامی: لینک‌های «تذکر لسانی کشف حجاب» از جانب پلیس نیست
مرکز اطلاع‌رسانی فراجا، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لینک های منتشره جهت ثبت‌نام و نقش‌آفرینی در طرح “تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی” و موارد مشابه، از جانب پلیس نیست. 

مرگ بیش از ۱۰ نفر در سیل سیستان و بلوچستان
معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: سیل مجدد در سیستان و بلوچستان کمر مردم را شکسته است مخصوصا در منطقه زرآباد آنچه که کشاورزان و مردم داشتند از آنها گرفته شد. متأسفانه در این سیل بیش از ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و همه زیرساخت‌ها چه در حوزه راه و چه در حوزه برق و آب از بین رفته است. 

شهادت یک نوجوان ۱۳ ساله، آخرین مجروحان حادثه تروریستی کرمان
محمدمهدی ایرانمنش، نوجوان ۱۳ ساله، از مجروحان حادثه تروریستی کرمان به خیل شهدا پیوست. وی تا به امروز شرایط سختی را سپری کرده بود. پدر این نوجوان نیز در این جنایت تروریستی به شهادت رسیده بود.

حمله حسین شریعتمداری به فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری
حسین  شریعتمداری نوشت: برادر فضائلی عزیز! آنچه جنابعالی به حضرت آقا نسبت داده‌اید اولا؛ ً با نظر صریحاً اعلام شده حضرت ایشان مغایرت دارد. آنجا که می‌فرمایند «مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل می‌کند.» 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید