سر خط اخبار

کد خبر:180310
پ

صبحانه خبری، ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

گزارش ۳۶۱ درجه ایران؛

رهبری: جوان دانشجوی امروز باید بداند در یک نظام انقلابی چشم باز کرده، قد کشیده و به دانشجویی رسیده
رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند: جوان دانشجوی امروز باید بداند در یک نظام انقلابی چشم باز کرده، قد کشیده، به دانشجویی رسیده، به محیط علمی دست پیدا کرده، تا اینجا پیش آمده. این نظامی که شما دارید در آن زندگی میکنید این نظام با مبارزه با سختی، با تلاش به وجود آمده. اصلی‌ترین واقعیت‌های زندگی ما الان این است. نظام، نظام انقلابی است. خیلی از خواسته‌های انقلابی تحقق پیدا نکرده، این درست است. اما نظامی که الان در آن زندگی میکنیم نظامی است که این توقعات از او هست، چرا؟ چون یک نظامی انقلابی است.

واکنش تند شیخ حسین انصاریان به اظهارات پناهیان
شیخ حسین انصاریان در واکنش به اظهارات پناهیان درباره پیامبر گفت: استغفرالله؛ ناسزایی از این بالاتر هم بود که به پیامبر و امیرالمومنین گفته شود؟ توجیهات روز بعد هم یک قران ارزش ندارد، چون دفاع از خود بوده نه از امیرالمومنین. بلد نیستید روی منبر پیامبر ننشینید ولله قسم حرام است بر شما… 

واکنش دانشکده الزهرای بوشهر به کلیپ جشن فارغ‌التحصیلی
رئیس دانشکده الزهرا بوشهر گفت: بعد از کرونا و نیز به علت کمبود منابع مالی هیچ جشن فارغ‌التحصیلی دردانشکده الزهرا برگزار نشده و کلیپ پخش شده در فضای مجازی توسط چند دانشجوی فارغ‌التحصیل این دانشگاه  بدون هماهنگی و اخذ مجوز از دانشگاه به صورت خودجوش برگزارشده و دانشگاه در جریان برگزاری آن هیچ نقشی نداشته است. حاجیانی ادامه داد: این موضوع توسط حراست دانشگاه دردست بررسی است و دانشجویی که این فیلم را تهیه کرده شناسایی شده و فردا قراراست به همراه پدرش جوابگوی این کارش باشد. 

امیرعبداللهیان: حمله به سفارت ایران با جنگنده‌های آمریکایی انجام شده
امیرعبداللهیان با تشکر از ابراز همدردی و اعلام همبستگی دولت نجات ملی یمن با ایران در خصوص اقدام‌ اسرائیل علیه ساختمان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران، این اقدام رژیم صهیونیستی را حمله‌ای تروریستی با استفاده از هواپیما و موشک‌های ساخت آمریکا دانست و افزود: تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اقدامات قانونی و بین‌المللی بعمل آمده، با استفاده از حقوق شناخته شده خود در چارچوب حقوق بین‌الملل، متجاوزان جنایتکار و متجاوز را پاسخگو و تنبیه خواهد کرد. 

ایران در رتبه دوم بالاترین نرخ فرونشست دنیا
علی بیت‌الهی رییس بخش خطر‌پذیری مرکز تحقیقات راه‌ و شهرسازی اظهار داشت: نرخ‌های فرونشست در ایران سرسام‌آور است و همراه با هند و برخی از ایالات آمریکا و چین بالاترین نرخ فرونشست را دارد. 

واکنش رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان به بازگشت چندین باره سوخت صادراتی ایران توسط طالبان
محمود سیادت رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان گفت: واقعیت اینکه افغانستان امکانات آزمایشگاهی مناسبی ندارد و این مشکل نه تنها در دولت سرپرستی طالبان بلکه در دولت جمهوریت هم وجود داشت. این موارد فقط به ایران مربوط نمی‌شود، بارها شاهد بودیم که مواد سوختی ترکمنستان، ازبکستان و روسیه را هم برگشت زده‌اند، ضمن اینکه این هیدروکربورها را عمدتا تجار افغانستانی خریداری می‌کنند.

عفو ۴ زندانی محیط زیستی
حجت کرمانی وکیل زندانیان محیط زیستی درباره جزئیات عفو به مناسبت عید فطر زندانیان محیط زیست گفت: من از موکلینم در زندان شنیدم که از طرف معاون حقوق بشر قوه قضاییه، به آنان اطلاع دادند که به مناسبت عید فطر مشمول عفو شدند. وی افزود: موکلین من چهار نفر شامل خانم کاشانی، خانم بیانی، آقایان جوکار و آقای قدیریان زندانیانی بودند که در زندان بودند و خوشبختانه به زودی آزاد خواهند شد.

تسنیم: عوامل حادثه تروریستی چابهار و راسک ایرانی نبودند
تسنیم نوشت: عوامل حادثه تروریستی چابهار و راسک ایرانی نبوده‌ و همگی از اتباع خارجی و کاملاً آموزش دیده بوده‌اند و برنامه‌ریزی عملیات توسط سرویس‌های خارجی صورت گرفته است. 

افزایش قیمت گوشت در پی گرانی دلار
به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با افزایش قیمت دلار و به دنبال آن بالا رفتن هزینه نگهداری و تولید دام سبک، قیمت گوشت گرم گوسفندی تولید داخل از بازه قیمتی ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان هم بیشتر خواهد شد. 

قیمت خودروهای مونتاژی در روزهای اخیر ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته
به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بازار خودرو با وجود اینکه در واپسین روز‌های سال ۱۴۰۲ رونق مختصری را تجربه کرد، اما پس از تعطیلات نوروز دوباره در رکود فرو رفته است و خودرو‌های مونتاژی نیز در روز‌های اخیر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. 

عضو ستاد استهلال: چهارشنبه عید فطر است
پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: هلال ماه در غروب سه‌شنبه با چشم غیرمسلح قابل رویت است، بنابراین چهارشنبه ۲۳ فروردین‌ماه مصادف با اول شوال خواهد بود. 

واکنش به احتمال خروج پول از بانک‌ها در پی اعمال جریمه‌های حجاب
موسوی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره این‌که برخی عنوان می‌کنند با جریمه‌های‌های نقدی و آن ۳ میلیون تومانی که یکی از نمایندگان عنوان کرد، شاید مردم پول‌های خودشان را از بانک خارج کنند تا کسی دسترسی به حساب شان نداشته باشد، گفت: اگر کسی به خاطر ۳ میلیون بخواهد پولش را بیرون بکشد که بهتر است قانون را رعایت کند! 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید