سر خط اخبار

کد خبر:143374
پ

در یک ماه اخیر ۱۱ تن بر اثر گازگرفتگی فوت شدند

رئیس مرکز اورژانس استان تهران، نسبت به مسمومیت با گاز منواکسید کربن هشدار داد و گفت: در یک ماه اخیر ۱۱ نفر جان بر اثر گازگرفتگی فوت شدند.

۱۱ نفر بر اثر گازگرفتگی در یک ماه اخیر فوت شدند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محمد اسماعیل توکلی افزود: متأسفانه در روزهای اخیر با شروع سرما موارد مسمومیت‌های ناشی از استشمام گاز سمی منوکسید کربن افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که تنها در تهران و طی حدود یک ماه اخیر بیش از ۱۴۷ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن گزارش شده که آمار بالایی است.

وی ادامه داد: متأسفانه ۱۱ نفر از این تعداد جان باختند که تعدادی از آنها کودک بودند.

توکلی با تاکید بر راه اندازی اصولی و استاندارد وسایل گرمایشی، افزود: مونوکسید کربن، گازی بی رنگ، بدون بو، نامرئی، بسیار سمی و کشنده است و علائم زودرس مسمومیت با آن، سردرد، سرگیجه، تهوع، خستگی و علائم بسیار شبیه به آنفلوانز ا (بدون تب و بزرگی غدد لنفاوی) و علائم دیررس و حاد مسمومیت با منوکسید کربن کاهش فشار خون، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و مرگ است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران تصریح کرد: خارج کردن افراد مسموم در صورت امکان از محیط آلوده و قرار دادن آنها در محیط باز از مهم‌ترین اقدامات محسوب می‌شود. همچنین باید افراد مسموم به سرعت از هوای آزاد تنفس کنند. درها و پنجره‌ها نیز باید باز و وسایل گرمازا مانند اجاق‌گاز و بخاری خاموش شود و سریع با اورژانس تماس بگیرند.

منبع
مهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید