سر خط اخبار

کد خبر:3082
پ

جلد دوم کتاب محرمانه‌های اقتصاد ایران به روایت محمد جواد ایروانی

از دلایل واقعی استعفای میرحسین موسوی در دوران جنگ تا پشت پرده قبول قطعنامه ۵۹۸/ روایت‌های جذاب درباره اختلافات نخست وزیر وقت با هاشمی رفسنجانی

جلد دوم کتاب محرمانه‌های اقتصاد ایران به روایت محمدجواد ایروانی، وزیر اقتصاد سال‌های ۶۸-۶۴ پیرامون نکات منتشر نشده آن دوران، به قلم مهدی و میثم مهرپور روانه بازار شد

به گزارش «نود اقتصادی»، جلد دوم کتاب محرمانه‌های اقتصاد ایران به روایت محمدجواد ایروانی، وزیر اقتصاد سال‌های جنگ پیرامون نکات منتشر نشده آن دوران، به قلم مهدی و میثم مهرپور به تازگی روانه بازار شده است.
این کتاب از سلسله کتاب‌های محرمانه‌های اقتصاد ایران بوده  که جلد مذکور در ۹ فصل تهیه و منتشر شده است.
پیش از این، جلد نخست محرمانه‌‎های اقتصاد ایران به گفتگو با “سید شمس الدین حسینی” وزیر اقتصاد دولت‌های نهم و دهم اختصاص یافته که پس از انتشار، با استقبال کم نظیر جامعه دانشگاهی و مخاطبان مواجه شده بود.

در جلد دوم کتاب محرمانه‌های اقتصاد ایران که به گفتگوی بی پرده با محمد جواد ایروانی اختصاص دارد، به چالش‌های مهم اقتصاد کشور در دوره زمانی سال‌های ۶۸-۶۴ می‌پردازد.
در این کتاب، ایروانی به موارد مهمی همچون دلایل واقعی استعفای میرحسین موسوی از سمت نخست وزیری در سال ۶۷، بررسی مولفه‌های موثر بر شاخص‌های کلان اقتصادی در سال‌های جنگ، دلایل پنهان و ناگفته‌های اقتصادی در پذیرش قطعنامه ۵۹۸، اختلافاتش با مرحوم نوربخش رئیس کل بانک مرکزی و دعوای طیف لیبرال دولت وقت با مرحوم مصطفی عالی نسب مشاور اقتصادی نخست وزیر وقت و… می‌پردازد.

همچنین در این کتاب مطالبی مانند اختلافات میان میرحسین موسوی با مرحوم هاشمی رفسنجانی، چگونگی تدوین و طراحی برنامه اول توسعه و انفعال نخست وزیر وقت در نوشتن برنامه اول و … برای اولین بار بازگو شده است.

گفته می‌شود که مولفان دو کتاب مذکور، بزودی جلد سوم سلسه کتابهای محرمانه‌های اقتصاد ایران را نیز رونمایی خواهند کرد. جلد دوم کتاب محرمانه‌های اقتصاد ایران توسط انتشارات نورعلم در ۲۰۰۰ شماره منتشر شده است.

علاقمندان برای خرید کتاب میتوانند با شماره تلفن ۰۹۱۲۳۳۳۴۲۲۹ تماس برقرار کرده و یا به فروشگاه دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید