سر خط اخبار

کد خبر:190371
پ

تخصیص ارز برای خرید تجهیزات مربوط به ایثارگران و جانبازان پس از ۱۰ سال به نتیجه رسید + فیلم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین و تخصیص ارز برای خرید تجهیزات مربوط به ایثارگران و جانبازان پس از ۱۰ سال به نتیجه رسید.

تخصیص ارز برای خرید تجهیزات مربوط به ایثارگران و جانبازان پس از 10 سال به نتیجه رسید + فیلم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران؛ دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با کمک دولت و مجلس، جدول بودجه هم ابلاغ شد تا رشد قابل قبولی در پرداختی‌های مربوط به خانواده‌های ایثار و شهادت اتفاق افتاد که اعلام شد.

وی ادامه داد: آنچه که به‌دنبال آن بودیم و پس از ۱۰ سال به نتیجه رسیده در این دو سال، تامین ارز برای خرید تجهیزات مربوط به ایثارگران و جانبازان عزیز است. ما در این زمینه مشکلاتی داشتیم از جمله اینکه برخی از محصولات که تولید داخل بودند، در ثبت سفارش ممانعت می‌شد و شرکت‌های داخلی وجود نداشتند. در نتیجه ما مجبور بودیم آنها را به صورت چمدانی خرید و وارد کشور کنیم؛ اما وزارت بهداشت و وزارت صمت مجوزهای لازم را به ما دادند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در جدول تخصیص منابع ارزی، از ارز ترجیحی برای داروها و تجهیزات جانبازان عزیز استفاده شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بیمه تکمیلی که بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال خدمات را پوشش می‌دهد، بیمه دی است. برخی از خدمات به موجب قانون اختصاصی است، برای نمونه به جانباز نخاعی گردنی خدمات خاصی ارائه می‌دهیم و فقط ویژه آن عزیزان است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: برای نمونه والدین شهدا اگر سنشان بالای ۷۰ سال برود خدمات خاصی به موجب قانون یا دستورالعمل‌های مصوب دولت به آنان اختصاص می‌هیم؛ بنابراین به تعداد تنوعی که در خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران است پاسخ مناسب برای خدمات وجود دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید