سر خط اخبار

کد خبر:7133
پ

تازه‌ترین اطلاعات از آتش‌سوزی مخازن پالایشگاه نفت تهران

از زمان آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت تهران بیش از ۱۸ ساعت زمان می‌گذرد و نیروهای آتش‌نشانی برای اطفای حجم آتش باقی‌مانده، تلاش می‌کنند.

حامد آرمان‌فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران جزئیات تازه‌ای از تلاش برای مهار آتش سوزی مخازن پالایشگاه نفت تهران ارائه داد و گفت: حجم آتش‌سوزی نسبت به قبل خیلی کاهش پیدا کرده در حال حاضر فقط ۵ درصد حجم آتش سوزی اولیه باقی مانده است. اما اطفای همین مقدار تا شب زمان می‌برد.

وی با اشاره به این که تا پایان کامل هیدروکربن های داخل مخازن باید صبور باشیم، خاطرنشان کرد:  تلاش اصلی تیم آتش نشانی و عوامل پالایشگاه جلوگیری از سرایت آتش به مخازن دیگر بود که در این امر بسیار موفق عمل شده است.

آرمان فر اضافه کرد: هم اکنون مخازن کناری محل آتش سوزی کاملا خنک و فشار آنها نیز کنترل شده است و جای هیچگونه نگرانی باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه از آغاز آتش سوزی برنامه ای برای ذخیره هیدروکربن های داخل مخازن آتش گرفته نداشته ایم، خاطرنشان کرد: مهمترین مسله در اطفای آتش، جلوگیری از خسارت بیشتر و سرایت آتش به سایر مخازن بود.

این مسئول یادآور شد: از عصر روز گذشته که آتش‌سوزی آغاز شده تاکنون که ۱۸ ساعت از عملیات اطفا می‌گذرد، نیروهای آتش نشانی و عوامل پالایشگاه در صحنه حضور دارند و جلوی بروز خسارات بیشتر را گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید