کد خبر:194866
پ

اختصاصی/ اقامه نماز توسط امام خامنه ای بر پیکر مطهر آیت الله شهید رئیسی و سایر شهدای خدمت / وداع تلخ مردم تهران با شهدای خدمت + عکس و فیلم

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

رهبر انقلاب بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه کردند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران امروز چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳ امام خامنه‌ای عزیز بر پیکر مطهر شهدای خدمت از جمله آیت الله رئیسی فداکار و جانبرکف نماز اقامه فرمودند.
مردم وفادار و سپاسگزار تهران در این مراسم حضور چشمگیر داشتند به گونه‌ای که تمام یابان‌های اصلی و فرعی منتهی به دانشگاه تهران مالامال از جمعیت بود و حتی عبور از یک سمت خیابان به سمت دیگر ا مشکل مواجه می‌شد.
حضور پرشمار زنان و مردان مسلمان به ویژه جوانان و نوجوانان مثل همیشه چشم نوازی می‌کرد.
مردم مسلمان و انقلابی تهران به همراه رهبر انقلاب و مسئولان نظام و سران کشورهای خارجی بر پیکر شهدای خدمت با چشم گریان و قلبی نالان نماز را اقامه کردند و شعارهای انقلابی و دشمن شکن سر دادند؛
ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگهدار
علی حیدر کرار خامنه‌ای نگهدار
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافق این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده
خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است

قبل از مراسم نماز جناب اسماعیل هنیه از مسئولان عالی رتبه حماس و مقاومت فلسطین به ایراد سخنرانی پرداخت و بعد از سخنرانی ایشان مداح اهل بیت حاج مهدی رسولی به مدیحه سرایی پرداخت و مردم عزادار تهران به سینه زنی پرداختند.

بعد از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله شهید «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.


آیت الله شهید رئیسی در مدت کوتاه ریاست جمهوری بسیار دغدغه خدمت داشت و در راه خدمت و در یکی از سفرها در جریان سقوط بالگرد به همراه جمعی از یاران از جمله وزیر امور خارجه فداکار و با ذکافت جمهوری اسلامی ایران جناب امیر عبداللهیان و امام جمعه تبریز شهادت رسیدند.

نامشان جاوید و یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.
انشاالله الرحمان

 یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بود که آیت الله رئیسی در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و کروی پروازی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی، نیمه‌تمام باقی ماند.

دیشب نیز در استقبالی بی نظیر، مردم تبریز و قم در مراسم وداع با پیکر آیت الله رئیسی و دیگر شهدای این سانحه حضور یافتند و مراسمی میلیونی برای وداع با پیکر شهدای خدمت رقم زدند؛ مراسم خداحافظی مردم پایتخت هم با رئیس‌جمهور و همراهان او شب گذشته در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید