سر خط اخبار

کد خبر:190432
پ

افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ بنزین ها

وزیر نفت از افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین خبر داد و گفت: میزان استفاده از کارت سوخت شخصی از ۳۰ درصد سال گذشته به بیش از ۷۶ درصد در سالجاری رسیده است.

وزیر نفت از افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین خبر داد و گفت: میزان استفاده از کارت سوخت شخصی از ۳۰ درصد سال گذشته به بیش از ۷۶ درصد در سالجاری رسیده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز از حضور بیش از ۱۲۰۰ شرکت توانمند داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی خبر داد و گفت: افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت، افزایش ۵۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز و تولید بیش از ۱۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی و فرآینده‌های نفتی را از نشانه‌های موفقیت وزارت نفت است.

وی با بیان اینکه موفقیت وزارت نفت متکی بر ظرفیت و توانمندی‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: این نوید را می‌دهیم که با اتکا به ظرفیت نفت و گاز داخلی رشد ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۲ را در سالجاری افزایش دهیم.

اوجی همچنین در ادامه از افزایش تولید نفت به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه در روز خبر داد و اظهار کرد: تولید گاز نیز به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه در ابتدای دولت با ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان طرف قرارداد بودیم که این عدد در سالجاری به ۶۷۶ شرکت دانش‌بنیان افزایش یافت گفت: حدود ۱۰۰۰ قرارداد به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکت‌ها منعقد شده است.

اوجی در ادامه با اشاره به وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت نیز اظهار کرد: براساس قانون بودجه وزارت نفت موظف است عملیات سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها تا سقف ۹۵ درصد را از طریق کارت سوخت خودروهای شخصی انجام دهد.

وی ادامه داد: ما نیز به تدریج در حال پیاده کردن این وظیفه قانونی هستیم و از این رو ۱۹ میلیون کارت سوخت هوشمند شخصی در اختیار مردم است که البته اندکی از مردم کارت‌شان گم شده یا هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند.

وزیر نفت گفت: تا سال گذشته حدود ۳۰ درصد مردم از کارت سوخت خود برای سوخت‌گیری استفاده می‌کردند که این عدد در سالجاری به ۷۶ درصد افزایش یافته است.

منبع
اقتصاد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید