سر خط اخبار

کد خبر:189847
پ

افزایش ۷۰ درصدی مستمری معلولان در طول ۲ سال؛ هیچ معلولی در صف انتظار دریافت مستمری نیست

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از مطالبات انباشته معلولان در دولت‌های پیشین، تصریح کرد: سال گذشته ۴۰ درصد و امسال ۳۰ درصد به مستمری معلولان افزوده شد و خوشبختانه در حال حاضر هیچ شخصی در صف انتظار دریافت مستمری نیست.

افزایش ۷۰ درصدی مستمری معلولان در طول ۲ سال؛ هیچ معلولی در صف انتظار دریافت مستمری نیست

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، «سیدصولت مرتضوی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز سه‌شنبه -۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲- در جریان چهارمین برنامه پاسخگویی برخط وزارتخانه متبوعش در کوچه خدمت نهاد ریاست جمهوری حاضر شد و پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با اعلام اینکه این نشست هشتاد و یکمین نشست پاسخگویی برخط دولت مردمی است، تصریح کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارتخانه گوناگونی خدمت به مردم عزیز ایران است.

وی با تقدیر از نگاه تحولی سیدصولت مرتضوی و راه‌اندازی میز خدمت در این وزارتخانه، تصریح کرد: انجام اقدامات موثر در حوزه تامین اجتماعی و بازنشستگی، همسان‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان، حمایت بیشتر از خانواده‌های کم برخوردار در قالب طرح کالابرگ، انجام بازرسی‌های میدانی در مرکز و استان‌ها به منظور مقابله با تخلفات، ایجاد توازن میان منافع کارفرمایان و کارگران، تسهیل برقراری بیمه بیکاری، بیمه زنان خانه‌دار و حمایت و جدیت در اجرای قوانین مرتبط با معلولان از پرتکرار ترین دغدغه‌های مردم در حوزه کاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

سیدصولت مرتضوی در ابتدا با اشاره به گستردگی دامنه فعالیت‌های وزارتخانه متبوعش، تاکید کرد: معتقدم علاوه بر بنده، باید سازمان‌های تابعه همچون تامین اجتماعی و بهزیستی نیز به صورت مستقل و جداگانه در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شده و پاسخگوی دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به دغدغه شهروندی که از شرکت ذغالسنگ البرز شرقی تماس گرفته بود، گفت: دولت سیزدهم تاکید مضاعفی بر حل مشکلات کارگران معادن به ویژه آنان که در معادن ذغالسنگ فعال هستند، دارد. رئیس‌جمهور در نخستین سفر استانی خود به استان خراسان جنوبی به بازدید از معدن ذغالسنگ رفت تا نشان دهد که سختی کار کارگران زحمت‌کش این بخش تا چه میزان مورد توجه دولت است.

افزایش ۷۰ درصدی مستمری معلولان در طول ۲ سال

در ادامه مرتضوی در پاسخ به یکی از مدیران کمپین معلولان که از عدم رعایت قانون حمایت از معلولان گلایه داشت، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از قانون حمایت از معلولان اجرایی شده است اما طبیعی است که تمام مشکلات معلولان برطرف نشده است.

وی افزود: متاسفانه مطالبات انباشته‌شده‌ای وجود دارد که دولت مردمی در حال رسیدگی به آن است. در این راستا سال گذشته ۴۰ درصد و امسال ۳۰ درصد به مستمری معلولان افزوده شد و خوشبختانه در حال حاضر هیچ شخصی در صف دریافت مستمری نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید