سر خط اخبار

کد خبر:181993
پ

اردوغان در نامه به پاپ فرانسیس تأکید کرد نقض قوانین بین المللی در غزه خلاف اصول انسانی است

رجب طیب اردوغان در نامه به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، تأکید کرد که ادامه نقض قوانین بین المللی در نوار غزه خلاف اصول انسانی است.

 رجب طیب اردوغان در نامه به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، تأکید کرد که ادامه نقض قوانین بین المللی در نوار غزه خلاف اصول انسانی است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، اردوغان در نامه خود گفت بشریت باید صدای خود را علیه بمباران بیمارستان ها، مدارس، مساجد و کنیسه ها بالا ببرد چرا حتی در زمان جنگ ها باید در امنیت بمانند و مورد تعرض قرار نگیرند.

رئیس جمهور ترکیه افزود بدون دستیابی به راه حل عادلانه درباره مساله فلسطین نمی توان به صلح و ثبات همیشگی در خاورمیانه رسید.

اردوغان گفت ترکیه با شعار دیپلماسی انسان دوستانه از تمامیت ارضی اوکراین بر اساس سال ۲۰۱۴ و هنگامی که روسیه به صورت غیرقانونی به شبه جزیره کریمه پیوست حمایت کرد.

وی تاکید کرد ترکیه همیشه در صف مقدم دفاع از حق زندگی و خواسته عادلانه شهروندان بی گناه فلسطینی قرار داشته و خواهد ماند.

رئیس جمهور ترکیه بیان کرد این کشور با اعطای نزدیک به ۴۵ هزار تن کمک های انسان دوستانه به غزه از ۷ اکتبر، دومین کشوری است که بیشترین کمک ها را به غزه ارسال کرد.

اردوغان همچنین به تداوم درمان ۴۲۹ بیمار و زخمی در غزه از جمله مسیحیان، که با ۴۵۰ همراه وارد ترکیه شدند اشاره کرد.

وی همچنین بر ضرورت برپایی کشور مستقل فلسطین دارای حاکمیت و مرز مشخص بر اساس سال ۱۹۶۷ تاکید کرد.

وی بر ضرورت این امر که فلسطین جایگاه خود را در نظام جهانی به عنوان عضوی مساوی با دیگر اعضای جامعه جهانی به دست آورد، تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد چالش هایی که غزه شاهد آن است از جمله جان باختن افراد از گرسنگی و عدم ارسال کمک های انسان دوستانه، حملات مستمر بی رویه رژیم صهیونیستی حتی در ایام ماه مبارک رمضان و تاثیرات جهانی جنگ اوکراین که وارد سومین سال خود شده است جامعه جهانی را ملزم می کند تا با یکدیگر هماهنگ باشند و همکاری کنند.

اردوغان اشاره کرد جهان به سیاستی همه جانبه و خردمندانه و طرف های فعال نیازمند است که بتواند تحت هر شرایطی با همه طرف ها گفت وگو کند.

منبع
میدل
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید