سر خط اخبار

کد خبر:12434
پ

آیا قیمت مسکن به زلف مذاکرات ایران و ۱+۴ گره می‌خورد؟!/ نقش پشت پرده یک بانک در تشنج بازار مسکن

تمامی بازارها در نیمه دوم امسال دستخوش تغییراتی می‌شوند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پیش‌بینی خود از بازار مسکن در نیمه دوم امسال اظهار کرد:‌ تمامی بازارها از جمله بازار مسکن متاثر از هرگونه مذاکرات احتمالی دستخوش تغییر خواهد شد. طی روزهای اخیر طرح مباحثی درباره احتمال از سرگیری مذاکرات بر قیمت دلار تاثیرگذار بوده است و در صورت ادامه می‌تواند با تاخیر زمانی بر بازارهای دیگر از جمله بازار مسکن تاثیرگذار باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: معاملات مسکن اکنون درگیر در رکود است و حدود ۳۰ از درصد از اعضای صنف مشاوران املاک که واحدهای استیجاری داشتند مجبور به خروج از کار مشاوره املاک شده و واحدهای خود را تعطیل کرده‌اند.

وی درباره روند تدریجی افزایش قیمت مسکن عنوان کرد: اگرچه در گزارش مراکز آماری از جمله مرکز آمار روند قیمتی در مسکن از ابتدای سال افزایشی بوده است و حتی معاملات شهریور نسبت به ماه قبل با افزایش اندک مواجه بوده است اما باید گفت این آمارها میانگین قیمت است و در مورد همه مناطق صادق نیست و انتشار ان این انتظار را در همه مناطق شهرهای بزرگ از جمله تهران ایجاد می‌کند که باید افزایش قیمت لحاظ شود.

خسروی خاطرنشان کرد: انتشار آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار تنها به تشنج در بازار مسکن دامن می‌زند. در خرداد۹۹ اعلام شد که مسکن ۴۸ درصد افزایش قیمت داشته است اما این آمار موجب شد تا ۹۰ درصد افزایش قیمت در بازار مسکن را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید