سر خط اخبار

کد خبر:15973
پ

آموزش صلح و دوستی با «شیرینی مربایی»

«شیرینی مربایی» عنوان کتابی است که عباس جهانگیریان با هدف آموزش صلح و دوستی و کاهش خشونت به نگارش در آورده است.

عباس جهانگیریان در گفت‌وگو با ۳۶۱ درجه ایران، درباره رمان «شیرینی مربایی» که به تازگی از سوی نشر قصه و داستان منتشر شده گفت: تم اصلی این داستان صلح و دوستی است و به تلاشی که یک بچه برای برقراری آشتی میان خانواده وخویشان خود می‌کند، می‌پردازد.

وی ادامه داد: کاراکتر اصلی این داستان کاری را با تدبیر خود به سرانجام می‌رساند که باید بزرگترها انجام دهند.

این نویسنده درباره موضوع این رمان تشریح کرد: مضمون «شیرینی مربایی» درباره یک خانواده است که بین اعضای آن اختلاف بر سر ارث و میراث وجود دارد. در این میان دختر ۸ ساله با تمهیدات کودکانه خود موجب آشتی اعضای خانواده می‌شود. گاه بچه‌ها کارهایی می‌کنند و رفتارهایی بروز می‌دهند که باعث تاثیر و تحول در روابط بزرگترها می‌شود و من این موضوع را در قالب داستان روایت می‌کنم.

وی درباره ایده نگارش رمان «شیرینی مربایی» اظهار کرد: ایده‌ معمولا به تجربیات نویسنده یا مشاهدات وی باز می‌گردد و یا از دغدغه‌های درونی داستان‌نویس نشات می‌گیرد. صلح، دوستی، محیط زیست، عشق و دوست داشتن از دغدغه‌های همیشگی من بوده و همین امر هم باعث نگارش «شیرینی مربایی» شد.

وی افزود: یک نویسنده به هرچه ذهنش مشغول شود همان موضوع به ایده‌هایش گره خواهد خورد و بعد در داستان تجلی پیدا می‌کند.

جهانگیریان هدف نگارش این رمان را کاهش خشونت در جامعه معرفی کرد و افزود: جامعه ما به دلیل تحمیل جنگ، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی زمینه زیادی برای ترویج خشونت دارد بنابراین ادبیات می‌تواند به سهم خود خشونت را تعدیل کند و در شکل گیری روابط انسانی تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: این مضامین با تاثیر بر ناخودآگاه کودکان، رفتار آینده بزرگسالان امروز را می‌سازد و در سنین بالاتر اثرات خود را نشان می‌دهد.

نویسنده رمان «شیرینی مربایی» درباره زمان نگارش کتابش گفت: دستمایه‌ این داستان گرچه از گذشته در ذهن من بوده اما حدود دو ماه نوشتن آن طول کشید. البته من برای هرکاری که بیشتر وقت گذاشته‌ام بیشتر از داستانم و زحمتی که برای نگارش آن کشیده‌ام م راضی هستم و همیشه حاصل کار برایم رضایت بخش تر بوده است.

وی درباره مخاطبان این کتاب بیان کرد: مخاطب کتاب «شیرینی مربایی» کودک است و برای بچه های تا ۱۲ ساله را در بر می‌گیرد اگرچه معلم ها، بزرگترها و خانواده ها هم میتوانند مخاطب اینگونه داستان‌ها باشند. در حقیقت مضمون داستان به گونه ای است که می‌تواند مخاطب عام تا کودک ۱۲ ساله را در بر بگیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید