سر خط اخبار

کد خبر:2800
پ

آقای رئیس‌جمهور!لطفا گزارش دهید

آقای روحانی به خوبی می‌داند که بی‌تردید سطح توقع آرای عمومی این وضع موجود نبوده و نیست!

تا پایان عمر دولت دوازدهم زمان کمی وقت باقی است. شخص آقای رئیس‌جمهور و دولتمردان کابینه نیز می‌دانند که بخش بزرگی از وعده‌‌های انتخاباتی محقق نشده است.

اگرچه روحانی در جریان نشست‌های خبری نسبت به پیگیری یکی از وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر ارائه راه‌حل‌های کوتاه مدت و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات واکنش‌هایی را نشان داد اما افکارعمومی خوب به خاطر دارد که روحانی وعده کاهش دامنه بیکاری، رشد و گسترش زمینه‌های اشتغال‌زایی، تقویت صنایع داخلی و خروج از رکود را در رقابت‌های انتخاباتی خود مطرح کرده است.

رئیس دولت و دولتمردان کابینه در مواجهه با انتظارات مردمی و پرسش‌ها و انتقادات صاحب‌نظران اقتصادی، رفتار قابل تاملی از خود نشان داده و به نوعی از ارائه پاسخ صریح و شفاف عبور می‌کنند. همچنان که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در پاسخ به سئوالی درباره علت افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های غیرمنطقی ماه‌ها و روزهای اخیر گفته قیمت دست خداست!

اما اینک و در این روزها این روش‌ها دیگر کارآیی خود را از دست داده و به اصطلاح تاریخ مصرف آن گذشته است!

آقای روحانی خود بیش از هر فرد دیگری می‌داندکه اگر تا پیش از این در مواجهه با انتقادات با نقبی به گذشته و استفاده از تاکتیک هیجانی و احساساتی کردن افکارعمومی از آن‌ها عبور کرده، اکنون و با گذشت ۸ سال از مدیریت اجرایی خود به صراحت از واقعیات موجود در کابینه خود اعم از کبر سن و ناتوانی‌ها و بی‌برنامه‌گی‌ها بگوید.

اگرچه تلاش‌ و کوشش دولت برای برون رفت از وضعیت موجود و تحقق نسبی این‌گونه وعده‌ها انکارناپذیر است اما بی‌تردید سطح توقع آرای عمومی این وضع موجود نبوده و نیست! همچنان که در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ بیش از ۱۶ میلیون نفر به آرا و اندیشه‌ها و برنامه‌های وی رای نداده‌اند.

به گزینه‌دیگر، اگرچه حجت‌الاسلام روحانی در قالب نشست‌های خبری و گزارش‌های تلویزیونی کوشیده تا از طرح‌ها و برنامه‌های نسبتا اجرایی شده در دولت خود سخن بگوید اما جامعه روزانه با مجموعه‌ای از اخبار درباره بدعهدی‌های آمریکایی‌ها و غربی‌ها در اجرای برجام، عدم امکان برقراری ارتباطات و تعاملات بانکی با کشورها، افزایش دامنه رکود، گسترش نارضایتی‌ها از وضعیت نگران کننده بانک‌ها و موسسات اعتباری،‌ عدم پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان، گسترش دامنه تجمع کارگران شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی و …..روبه‌روست و همچنان عبور از وضعیت موجود را انتظار می‌کشد.

حال سئوال این است که آیا رئیس دولت دوازدهم بدون کنایه و ایهام و اتهام افکنی‌ها درباره چرایی عدم تحقق مهمترین وعده‌‌های انتخاباتی خود سخن می‌گوید؟

 آیا حجت‌الاسلام روحانی درباره چرایی ناتوانی و ناکارآمدی‌ مدیران خود در ارائه و عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت تقویت صنایع، ایجاد زمینه‌های اشتغال‌زایی و …..سخن می‌گوید؟

 آیا اقای رئیس جمهور درباره ولنگاری‌های غیرقابل انکار فرهنگی و ناتوانی‌ها در مهار آن‌، سخن خواهد گفت؟

حجت‌الاسلام روحانی خود به خوبی به کارکردها، کارنامه‌ها و عملکردهای دولتمردان و مجموعه اجرایی تحت‌امر خود واقف و آگاه است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید